To by se však mělo změnit už letos. Hovořil o tom předseda benešovské bezpečnostní komise Pavel Dvořák.


„Nejčastěji nedodržují řidiči rychlost v ulicích Na chmelnici, v Čechově a Černoleské," tvrdí Dvořák, i když například bývalý místostarosta Benešova Roman Tichovský, má názor jiný.


„V Čechově ulici není potřeba rychlost měřit," míní. „V Benešově jsou místa, kde řidiči překračují rychlost častěji. Třeba v ulici Na chmelnici," potvrdil jedno z kritických míst, o němž hovořil také Pavel Dvořák.


Podle něj ale například v Čechově ulici, při namátkovém měření, projelo denně přes dvě stovky aut rychlostí 70 kilometrů v hodině a vyšší. K ulicím, kde je potřeba snižovat rychlost projíždějících aut, patří také Táborská, Vlašimská či Máchova.


„Například v Čechově ulici je čtyřicítka a padesátkou tam jelo kolem čtyř set aut," dokládá Dvořák.


Tolik přestupků ale úředníci z odboru dopravy vyřídit nedokáží. Kdyby ano, tuší šéf komise, že by se radar zaplatil do měsíce.


Proto v Benešově vzniká projekt, který určí, kde bude radarů nejvíce zapotřebí. Podle Pavla Dvořáka budou tři nové přístroje kolovat po jednotlivých ulicích města a do roka by se pokutami řidičů měly náklady na ně vrátit.


Benešovskému úřadu však přibude výrazně práce s vyřizováním dopravních přestupků. A přidá mu ji i Ředitelství silnic a dálnic. To totiž hodlá na rekonstruovanou dálnici D1 u Ostředka osadit úsekové měření rychlosti. A všechny tam zjištěné přestupky bude řešit právě Odbor dopravy Městského úřadu Benešov.


„Když ŘSD instalovalo úsekové měření rychlosti na Moravě u Rosic, zaznamenal přístroj sto sedmdesát tisíc přestupků, i když radary neběžely celých čtyřiadvacet hodin denně," připomněl starosta Benešova Petr Hostek.