Dříve to není možné, protože údaje, jak obyvatelé Benešova bezplatnou dopravu využívají, zkresloval koronavirus a vládou nařízené restrikce. Například uzavření škol. „Po vyhodnocení nastoupí na podzim příštího roku nové zastupitelstvo a to se podle výsledků úspěšnosti projektu rozhodne, jak s jízdným v autobusech MHD dál,“ sdělil starosta.

Přesto, že si cestující v autobusech nekupují jízdenky, z nichž by se dal zjistit zájem o MHD, řidiči každého nastupujícího sami mechanicky zaznamenají do jízdenkového přístroje. Kromě toho zjišťuje obsazenost linek i dopravní expert Jan Vachtl.

Autobusová zastávka ve městě Jesenice na Praze-západ v sobotu 11. září 2021.
Označníky zastávek autobusu mají být hezčí. A užitečnější pro cestující

Do údajů o počtu cestujících v autobusech MHD nyní sice nezasahuje covid-19, přesto je tu další problém, který může obyvatele od používání autobusů odradit. Jsou to uzavírky některých silnic v Benešově v souvislosti s jejich opravami. Všech pět městských linek tak jezdí podle takzvaných výlukových jízdních řádů.

„Při jejich přípravě byl kladen důraz na zachování běžných časů příjezdů na Terminál dopoledne ze severu a odpoledne z jihu a to pro zachování přestupní vazby mezi linkami a přestupů na rychlíky do Prahy,“ vysvětlil Vachtl.

Historická souprava metra na trase C.
PODÍVEJTE SE: Návrat do minulosti. Metrem projela historická souprava

S výlukami je tu i nebezpečí, že projekt, který praktikují některá města v západní Evropě, ztratí své odůvodnění. Radnice totiž zrušením jízdného sleduje snížení počtu osobních aut v centru města a to především v době špiček – ráno před osmou hodinou a odpoledne kolem čtvrté.