A ten například už ukázal, že se skutečně jedná o velice těžký zápas. Dokládá to i příklad z konce roku 2015. Tehdejší vedení města chtělo také omezit reklamu a starosta Benešova Jaroslav Hlavnička dokonce říkal, že je reklam ve městě hodně a jsou hnusné.

Bezpochyby to tak vnímá i jeho nástupce Petr Hostek, kterého na to navíc upozornili studenti ČVUT Praha, budoucí architekti, kteří procházeli městem při nedávném pracovním setkání. „Říkali, že naposledy tolik reklamy viděli v Bangkoku,“ uvedl starosta.

Podle něj je potřeba, aby reklama v Benešově měla alespoň jednotnou regulaci. „Vím ale, že k tomu vede ještě dlouhá, dlouhá cesta,“ dodal.

Současné vedení města kvůli tomu nechce vydávat obecně závaznou vyhlášku, která by striktně stanovila, co je ještě únosné a co už je za hranou a jak by měla reklama vypadat. „Na regulaci reklamy v Benešově nemusíme vymýšlet manuál. Domnívám se že tuhle problematiku nelze zjednodušit do jednoduché věty platné pro celý Benešov,“ podpořil názor starosty architekt Michal Schwarz.

Město podle Hostka chce s podnikateli nejprve hovořit a vysvětlovat jim, proč chce úpravu a jak by měla vypadat a tím jejich místo podnikání de facto zatraktivnit. „Je ale jasné, že se při tom musí zohlednit i místo. Jiné to bude v Tyršově ulici a jiné na Malém náměstí,“ připomněl Schwarz.

Reklama by podle vedení města měla korespondovat s vizáží ulic, kde bude. To bude platit ještě více po dokončení revitalizace Tyršovy ulice a Masarykova náměstí.