Patnáct dnů měli oponenti na napadnutí zastupitelstvem Benešova schváleného, podle platného slovníku vydaného, regulačního plánu města. Onen patnáctý den je úterý 9. března.
„Patnáct dnů po vydání nabývá regulační plán právní moci. Takže se už konečně v kasárnách může začít něco dít,“ uvedl místostarosta Benešova Roman Tichovský.
Při vzniku regulačního plánu, který určuje, kde mohou vyrůst objekty v prostoru s rozlohou 25 hektarů, ale také jak objemné stavby to mohou být, řešil zpracovatel plánu několik připomínek.
Plán musel splnit také určitá omezení, která s sebou přinesla železnice a silnice, jež územím procházejí. „Projektant začlenil do plánu také barierové objekty, které pomohou zvukově odizolovat území od těchto zdrojů hluku,“ připomněl Tichovský.
Celé území zahrnuje kromě pozemků, jež bezúplatně získal Benešov od vojska, také parcely soukromých vlastníků.
Právě jeden z nich ale nesouhlasil s vedením komunikace. Silnice totiž jeho parcelu rozdělila na větší, a také pro stavební účely prakticky nevyužitelnou menší část. Majitel navrhoval vybočení silnice.
S tím ale nesouhlasil vlastník sousedního pozemku.
„Navržené komunikace jsou dány konfigurací terénu, vstupovat do nich a měnit je není v současné době možné. Komunikace v zakreslených trasách jsou proto jediné možné,“ připomněl místostarosta s tím, že to byla pouze jedna a nejspíš nejzávažnější připomínka ve schvalovacím procesu regulačního plánu.
Nyní už zbývá městu jediné: Sehnat strategického investora. Ten by do území měl vložit peníze společně s městem a společně pak mít, po jejich zhodnocení, i zisk z prodeje.
„To je ale jen jedna z možností. Není totiž jisté, zda takového partnera seženeme. Mohli bychom území zhodnotit sami, ale vzhledem k omezeným možnostem by to šlo realizovat pouze po částech,“ dodal Tichovský s tím, že město nyní dá o svém záměru vědět potenciálním investorům.