Současně má podle něj audit ukázat, zda je organizační struktura úřadu nastavena optimálně na to, aby efektivně vykonávala to, co vykonávat má. Třetím úkolem kontroly bude zjištění, zda se Benešov chová hospodárně, má nastavené kontrolní mechanismy finančních toků a veřejných zakázek tak, jak má mít. A v případě, že tomu tak není, doporučí, jak to změnit.


O chystaném auditu hovořil starosta Petr Hostek už v úterý 5. ledna, tedy den po té, co na postu šéfa radnice vystřídal Jaroslava Hlavničku.


V rámci tohoto plánu radnice vypsala, ač to zákon neukládá, také výběrové řízení. Z pěti oslovených auditorských společností, pak zakázku v hodnotě 1,1 milionu korun, přidělila firmě Nexia AP.


Po zhruba týdenní práci auditorů radnice sice ještě žádné konkrétní výsledky kontroly nemá, ale i starosta Benešova Petr Hostek, cítí, jak audit někteří jeho úředničtí kolegové prožívají.


„Vidí a cítí existenční ohrožení," uvedl starosta s tím, že je to logické. „Po letech relativně klidného života, a tím neříkám, že tady nikdo nic nedělal, to by nebyla pravda, protože úřad funguje docela dobře, se tady najednou pohybují auditoři, a všetečně se vyptávají," řekl starosta.

A jak to cítí sami úředníci? Tři pokusy o získání názoru skončily pokaždé stejně. "To víte, že se bojíme," uvedl jeden z úředníků pod podmínkou, že jeho jméno nikde nezazní.

Auditoři se úředníků ptají a z odpovědí pak sestaví jejich hodnocení. Na jeho základě se po dokončení kontroly vedení města rozhodne, zda ten či onen post zůstane, nebo ho zruší a práci úředníka přidělí jinému nebo přerozdělí více lidem. K hodnocení auditoři také od samotných úředníků potřebují nejen už zmíněné pohovory, ale před tím ještě vyplněné dotazníky.

Celý článek najdete v tištěné podobě Benešovského deníku s datem vydání 26. února.