Letadlo mířilo z regionální metropole Petropavlovsk-Kamčatskij do města Palana na severu kamčatského poloostrova. Guvernér Kamčatky Vladimir Solodov podle agentury AP sdělil, že trup letadla se našel na pobřeží, další trosky v Ochotském moři.

Úřad pro leteckou dopravu Rosaviacija uvedl, že letoun spadl zhruba čtyři až pět kilometrů od přistávací dráhy letiště ve městě Palana, které se nachází nedaleko pobřeží. Na místo zamířili záchranáři v terénních vozidlech, práci jim ztěžuje tma a začínající příliv, podotkla agentura Interfax. Kamčatka má desetihodinový náskok oproti střední Evropě.

Demoliční četa za pomoci výbušnin zbourala část 12patrové budovy, která v městečku Surfside na Floridě zůstala stát po zhroucení několika desítek bytů v noci na 24. června
Zbytek zříceného domu na Floridě šel k zemi. Stále se pohřešuje přes sto osob

"Možnou příčinou nehody mohl být silný boční vítr, v jehož důsledku An-26 narazil do skály a část trosek spadla do moře," řekl Ria Novosti zástupce ředitele Kamčatské letecké společnosti, jíž stroj patřil. V době přistání panovala v oblasti špatná viditelnost, uvedla agentura Interfax. Ruské úřady zahájily vyšetřování příčin leteckého neštěstí.

Letoun přestal komunikovat s řízením letového provozu a zmizel z radaru v době, kdy se chystal na přistání v Palaně. Byl v té chvíli asi deset kilometrů od letiště, uvedla agentura AP. Po stroji pátraly týmy ve vrtulnících a podle agentury TASS se zapojil také protiponorkový letoun Il-38 ruské Tichomořské flotily.

Na palubě letounu Kamčatské letecké společnosti cestovalo 28 lidí, z nich šest jsou členové posádky. Podle agentury TASS byli v letadle mimo jiné představitelé palanské samosprávy. "Většina (lidí na palubě) jsou obyvatelé Palany. Všichni lékaři v obci jsou mobilizováni, jsou povoláni do práce. Nemocnice je připravena všechny (lidi z letounu) přijmout," sdělila už dříve agentuře TASS správa Tigilského okresu.

V provozu od roku 1982

Pohřešovaný letoun An-26 byl uveden do provozu v roce 1982 a Kamčatská letecká společnost má podle agentury TASS pět letadel stejného typu, která létají na odlehlých trasách na Kamčatce. Agentura AP připomíná, že letoun An-28 Kamčatské letecké společnosti, jenž mířil na stejné trase jako dnešní stroj, narazil v roce 2012 do místní hory a ze 14 osob deset nehodu nepřežilo. U pilotů se později prokázal v krvi alkohol.

Hacker. Ilustrační snímek
Obří kybernetický útok zasáhl stovky firem. Hackeři žádají 70 milionů dolarů

Rusko podle agentury AFP v poslední době vylepšilo bezpečnost svého leteckého provozu. Nicméně případy špatné údržby letadel a nedostatečné bezpečnostní standardy nevymizely a země zažila několik leteckých tragédií.

Poslední velké letecké neštěstí se odehrálo v květnu 2019, kdy na moskevském letišti Šeremeťjevo havaroval Suchoj Superjet 100 společnosti Aeroflot, zemřelo tehdy 41 lidí. O více než rok dříve se krátce po startu z moskevského letiště Domodědovo zřítil letoun An-148 Saratovských aerolinií, nepřežilo 71 osob na palubě.