Při druhé z nich zemřel řidič Škody Octavia, otec malých dětí, Jiří Kubík (35). Další muž, jeho spolujezdec, Jiří Matuška (54), se z nehody na křižovatce Longenovy a Erbenovy ulice léčil z těžkého zranění měsíce.
Při první nehodě auto obžalovaného srazilo v ulici K nemocnici i lékaře Roberta Šachla. Za to je mladík obžalovaný kvůli zvlášť těžkému zločinu ve stadiu pokusu. Policisté ho totiž podezírají, že to udělal úmyslně.
Čtěte také: Muž ohrožoval na Benešovsku zbraní dvě ženy
Právě to včera začal projednávat Okresní soud Benešov. Soudce Pavel Vosmanský četl výpovědi svědků a některé i vyslechl. Rozsudek zatím nepadl a soudce si na další jednání, které se bude konat v pátek 31. března, pozval na žádost obhájce, další svědky.
Spolujezdci tvrdili, že si střetu s cyklistou nevšimli až do nárazu
U soudu svědci i poškození skládali mozaiku onoho osudného, horkého, letního dne. Ulice Benešova byly tou dobou kvůli rekonstrukci E55 permanentně zacpané auty. Do kolony se dostal i Musil doprovázený dvěma vrstevníky. Ti při výpovědi, i přes napomenutí soudce, že jim hrozí kvůli křivé výpovědi tříletý trest, shodně tvrdili, že si žádného střetu s cyklistou nevšimli a až do osudného nárazu VW do Škody Octavia, nic mimořádného ani neviděli. „V autě hrála muzika a koukali jsme se do mobilu,“ vypověděli shodně.
Ve středu 3. srpna do Benešova přijeli mladíci, kteří tou dobou byli bez práce, z Poříčí nad Sázavou. Kamarádku, za níž do Benešova jeli, ale nezastihli. A tak se rozhodli vrátit do Poříčí. V Nové Pražské, ve stoupání od světelné křižovatky, kolona aut jen popojížděla. Řidič VW tam předjížděl také cyklistu. Ten jel do nemocnice na návštěvu. Podle výpovědi Marka Musila na cyklistu on i jeho spolujezdci hulákali ze stažených oken vozu. Svědci potvrdili, že to byla snůška vulgarismů.
Jenže pak se kolona zastavila a cyklista při objíždění Passatu dvakrát plácl do jeho střechy a blatníku. Jízdu ani nepřerušil a jel dál svým tempem k nemocnici.
Z krimi: Ve Vlašimi se zloděj vloupal do domu a ukradl jízdní kola
Cyklistu jsem srazit nechtěl, řekl obviněný
A právě to byl nejspíš spouštěcí mechanismus celé následné tragédie, o které řidič VW před soudem vypovídat nechtěl. Jen plakal, projevoval lítost nad tím, co se stalo a omlouval se za to. „Cyklistu jsem srazit nechtěl,“ zavzlykal.
Podle protokolu chtěl Musil cyklistu za bouchnutí do kapoty jen zastrašit. „Chtěl jsem najet co nejblíž za něj a zatroubit,“ stojí v protokolu, kde se také píše, že řidič neodhadl správně vzdálenost a do cyklisty zezadu narazil. „Slyšel jsem prudké přidání plynu, tak jsem se ohlédl a pomyslel si: snad mě nepřejedou,“ přiblížil okamžiky před střetem VW cyklista.
Pak se však probral až na trávníku. Byl na čtyřech, hlavou směrem z kopce, ke kruháku. Všiml si ale také části registrační značky vozu. Když cyklista viděl, že auto zastavilo, schoulil hlavu v obavě z dalšího útoku posádky. Ta ale objela kolo a zmizela.
To kvůli tomu, jak uvedl Musil do protokolu, aby ho neviděli svědci. To mu podle výpovědi na policii také radili kamarádi. Ti si ale nehody s cyklistou, jak uvedli u soudu, vůbec nevšimli.
Cyklistovi přispěchal na pomoc
Děj prologu k ještě větší tragédii v ulici K nemocnici vidělo hned několik svědků. Například Jindřich Kureš jedoucí od nemocnice zastavil a zraněnému muži spěchal poskytnout první pomoc. Cyklista měl rozříznutou patu, natržený biceps a řadu odřenin a naraženin, které si vyžádaly lékařskou a rehabilitační péči.
Obzvlášť popis dalšího svědka, Aleše Havelky, byl velmi podrobný. Muž sice plácnutí do kapoty neviděl, ale pohyb cyklistovy ruky v zrcátku svého auta stojícího v kopci nad semafory zaznamenal. A když dojel až na úroveň křižovatky u mostu přes železnici, zpozorněl.
„Řidič VW nemohl vidět do zatáčky, přesto kolonu riskantně velkou rychlostí předjížděl a před kruhákem pod nemocnicí se snažil zařadit mezi vozy,“ popisoval muž.
Odhadoval, že auto jelo před střetem s cyklistou dost rychle. Podle policie to bylo jen 27 kilometrů v hodině. Auto před nárazem do zadního kola přibrzdilo a po nárazu, kdy viděl Havelka i cyklistu letícího naznak přes chodník mimo vozovku, dokonce zastavilo. Pak ale řidič přidal plyn a prudce akceleroval.
Přečtěte si: Policisté prověřují smrt muže, jehož tělo plavalo u přehrady
Následovala srážka automobilů
Po několika stech metrech došlo ke srážce dvou vozidel a úmrtí řidiče škodovky. Také jeho spolujezdec Jiří Matuška si vytrpěl své po kolizi, která se stala kvůli nárazu VW do Octavie v rychlosti 77 kilometrů v hodině. Náraz mu zlomil žebra a poranil i hlavu. Kromě toho že nemohl bolestí dlouhou dobu spát vleže, musel kvůli bolestem hlavy dokonce na reoperaci. Lékaři mu při ní z hlavy vyjmuli kus plastu. I tak si dodnes nese trauma. Jako profesionální řidič kamionu se neodváží řídit za tmy.
Marek Musil poslal dvěma zraněným mužům omluvné dopisy a nějaké peníze. Poškození se ale domáhají vyššího materiálního odškodnění a to v celkové výši 106 tisíc korun. Škoda ale vznikla i ČEZ, jemuž VW zbořil rozpojovací skříň a třeba i Lidlu v důsledku výpadku elektřiny v celém okolí. Rodině Jiřího Kubíka napsal Marek Musil omluvný dopis, který však chce podle svého obhájce Pavla Zemana odeslat až po skončení soudního líčení.
Čtěte také: Trestná činnost bude díky pomoci občanů objasněná