V kostce jde o to, že muž při odchodu od pokladen a procházení detekčním rámem aktivoval zvukové zařízení. Muži z ostrahy pak u něj nenašli žádný ukradený předmět.

Alarm spustil svetr z Německa. Zákazník však měl v kapse jedno balení žvýkaček za 37 korun koupených v jiném obchodě. Právě to odstartovalo sérii absurdit a ponižování ze strany ostrahy obchodu.

Vyjádření mluvčího Kauflandu Michaela Šperla se Deníku v den vzniku článku zajistit nepodařilo. Mluvčí se ale hned 7. ledna, kdy článek vyšel, v Benešovském deníku ozval sám s tím, že by Kaufland chtěl reagovat. Ani to ale nejspíš nebude hned.

„Vámi zmíněný případ velmi důkladně prověřujeme a to po všech stránkách, tedy jak postup, tak i chování člena bezpečnostní agentury. Je nutné ovšem konstatovat, že v současné době byla na tento případ nasazena přestupková komise, která ho šetří. Nelze tedy v tento okamžik dělat jakékoliv závěry, dokud nebude výsledek šetření znám, jakmile se tak stane, rádi zaujmeme stanovisko,“ uvedl Šperl.

Tím, že by měl jít ještě před přestupkovou komisi, je dotčený zákazník doslova šokován. Zvláště proto, že se ničeho nedopustil. Naopak. Kdyby si neřekl o vrácení žvýkaček, nejspíš by o ně přišel.

Podle velitele Městské policie Benešov Luboše Barance, se případ může obrátit proti horlivé ochrance supermarketu.

"Naše hlídka sice byla na místě, ale vzhledem k tomu, že zjistila, že oznámení o drobné krádeži se nezakládá na pravdě, neposílali jsme oznámení přestupkové komisi,“ řekl velitel s tím, že oznámení o křivém nařčení z krádeže naopak může na členy ostrahy podat zákazník.

„Nejspíš to neudělám,“ řekl pro Deník. „Nechci to už více rozmazávat, jsem rád, že mi vrátili žvýkačky. Stačilo by mi, aby se omluvili. Prožil jsem si nepříjemné chvíle a chci na ně co nejrychleji zapomenout,“ dodal muž.

První článek o celém případu najdete ZDE