Poruchu tří přejezdových zařízení na silnici z Benešova do Vlašimi před třemi týdny prý České dráhy nemohly ovlivnit.
Kvůli neustále blikajícím červeným světlům v sobotu 24. března odpoledne riskovaly desítky čekajících řidičů u Struhařova střet s případným drážním vozidlem a i přes zákaz vjížděly na koleje.
„Jednalo se o závadu způsobenou externími důvody mimo České dráhy,“ vysvětlil mluvčí generálního ředitelství Aleš Ondrůj.
Poruchu podle něho zjistil výpravčí z Postupic v 15.40 a v 15.45 vyrozuměl technika pohotovostní služby, který v té době byl ve stanici Heřmaničky. „Pohotovost se na místo poruchy dostala v 16 hodin a závada byla odstraněna o hodinu později,“ tvrdí mluvčí s tím, že výpadek napájení z rozvodné sítě potvrzují i údaje ze záznamníku poruch na postupickém nádraží.
K odstranění závady na všech třech přejezdech bylo podle Aleše Ondrůje potřeba uvést zařízení do základního stavu srovnáním příslušných relé. „K rozhození relé někdy dochází při výpadcích sítě nebo jen při poklesech napětí,“ doplnil mluvčí provozovatele drážní dopravy.
Z Heřmaniček do Struhařova k nejbližšímu železničnímu přejezdu je to po silnici nejkratší a zároveň nejrychlejší trasou přes Votice a Bystřici podle měření GPS přes 27 kilometrů.
Vozidlo sdělovací a zabezpečovací pohotovosti Českých drah by tedy včetně nástupu a výstupu řidiče muselo podle časových údajů zdolat vzdálenost mezi stanicí Heřmaničky na trati Benešov – Tábor a zastávkou Struhařov na lokálce Benešov – Vlašim průměrnou rychlostí 110 kilometrů za hodinu.