Novinky se vztahují i na zastávky. Pro první školní spoj na lince číslo 617 byla v pracovních dnech zřízena zastávka Velvary, škola. Na samém okraji metropole je nově zřízena obousměrná zastávka Vinořský zámek. Na znamení v ní mohou stavět autobusy pěti linek zajišťujících spojení hlavního města s Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví, Jenštejnem a Přezleticemi: 375, 376, 378, 396 i noční 953.

Plány na letošní rok počítají s tím, že do oblastí s režimem PID budou začleněny další středočeské regiony: chystá se pokračování integrace na Nymbursku, Mělnicku, a Benešovsku. Pozornost se zaměří také na oblasti Slánska, Berounska a Příbramska; tam by již v únoru měly jízdní doklady PID začít platit pro cestování do podstatně většího počtu stanic i zastávek. Nádražní pokladny by už také měly být schopny plošně nabízet papírové jízdenky PID pro jednotlivé jízdy (což je dosud spíše výjimkou než pravidlem).

Křest knihy Voda a krajina, vydané s přispěním Středočeského kraje nakladatelstvím Dokořán.
Jak se s vodou neprat, ale kamarádit? Střední Čechy mohou poradit celé republice

Integrovaná doprava nejenom lépe sleduje návaznost veřejné dopravy odlišných typů i provozovatelů, ale především umožňuje přestupovat s jednou jízdenku mezi různými autobusy i vlaky. A pokračovat s ní po příjezdu do Prahy třebas i v jízdě metrem nebo tramvají. Účtování podle „pražských“ pravidel (tedy nikoli podle ujeté vzdálenosti, ale podle času stráveného na cestě v kombinaci s počtem překonaných pásem) může pro mnohé pasažéry znamenat zlevnění jízdného – a v případě pravidelného cestování také nabízí lepší možnosti využití předplatních kuponů. 

Významnější rozšiřování počtu spojů zřejmě na pořadu dne nebude – jakkoli by dřívější optimistická prohlášení mohla k takovému očekávání opravňovat – přičemž chronický nedostatek řidičů se v tomto případě jeví jako daleko větší problém nežli peníze.

Integrace regionů do Pražské integrované dopravy v roce 2017:
- Byšicko a Velvarsko – 10. prosince 
- Vlaky na Kolínsku, Kutnohorsku a Benešovsku – 10. prosince
- Kouřimsko – 11. listopadu
- Vlaky na Mladoboleslavsku – 1. října
- Kladensko – 26. srpna (s kolapsem dopravy na přelomu srpna a září kvůli nedostatku řidičů)
- Neveklovsko a Sedlčansko – 1. dubna
- Nymbursko – 26. března
- Podřipsko včetně Mělnicka – 3. ledna
Údaje Ropidu (Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy) hovoří o tom, že celkem se systém PID loni rozšířil o 52 regionálních autobusových a 22 vlakových linek (včetně osmi tratí s provozem rychlíků). V rámci Středočeského kraje přibylo do systému PID 130 obcí a měst obsluhovaných autobusy – a jízdenky PID jsou nově uznávány ve 155 železničních stanicích a zastávkách.

Ilustrační foto.
Nezaměstnanost se zhoupla směrem vzhůru. Ale jen nepatrně
Konference Spojujeme středočeský venkov
Kraj hledá způsob, jak udržet zanikající prodejny, slyšeli účastníci konference