Cesta z většiny míst kraje je však jednoznačná: dojet do hlavního města – a tam přestoupit na některou z linek zajišťujících spojení s letištěm. Rovněž na autobus; na dlouho slibované spojení vlakem si cestující ještě musí počkat. Jedna z těchto tras, páteřní 119, se od soboty dočkala sezonního posílení. Od 15. června do 15. září jezdí o víkendech mezi stanicí metra Nádraží Veleslavín a letištními terminály více autobusů. Alespoň během dne: zhruba mezi devátou a dvacátou hodinou. Po každém příjezdu metra vyjedou k letišti dva autobusy s číslem 119 místo jednoho – a dvojnásobný počet autobusů samozřejmě jezdí i opačným směrem. Od letiště k metru však nikoli ve dvojicích, ale interval 7,5 minuty mezi odjezdy se zkracuje na polovinu.

V souvislosti s úvahami o nasazení maxiautobusů na této letištní lince zatím zůstalo jen u experimentů – byť nákup 20 vysokokapacitních vozidel pražský dopravní podnik pořád chystá, jezdit nezačnou dřív než za rok – a běžně zde cestující přepravují obvyklé kloubové autobusy. Přistavení jednoho ke každému metru však o víkendech, kdy jsou delší intervaly, přestávalo stačit, vysvětlil náměstek primátora s kompetencí pro oblast dopravy Adam Scheinherr (za Praha sobě). Navíc jde většinou o cestující, kteří s sebou vezou objemná zavazadla. „Proto zde v hlavní sezoně nasadíme autobusy dva, jejichž celková kapacita je zhruba 200 lidí,“ konstatoval Scheinherr.

Cestování vlakem. Ilustrační foto.
Kritizovat rušení vlaků, jež má přijít v zimě, je čas právě nyní

Spojení Prahy s letištěm zajišťuje hned několik autobusových linek, z nichž nejvytíženější je právě ta s označením 119. Denně přepraví na letiště i z letiště kolem 20 tisíc cestujících, uvedl generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Petr Witowski. Dalších deset tisíc cestujících denně v obou směrech připadá na jiné autobusové linky. Patří k nim linka 100 k metru Zličín, kde rovněž jezdí kloubové autobusy, a doplňková linka 191 s napojením na stanici metra Anděl v terminálu Na Knížecí.

Noční spojení obstarávají linka 910 s kratším intervalem (20 – 30 minut) a 907 s odjezdy po hodině. Přímo od hlavního nádraží k letišti i opačným směrem jezdí také přímá linka s označením AE (Airport Express) – v hlavní sezoně s odjezdy po 10 minutách, jinak s půlhodinovými intervaly. Zde však neplatí tarif Pražské integrované dopravy. Jízdenky lze koupit prostřednictvím Českých drah, na přepážkách pražského dopravního podniku, ve Visitor Centre, jež Prague City Tourism provozuje v příletové hale Termálu 2, i přímo u řidiče.

Železniční depo Kutná Hora.
Koupit si můžete i železniční depo nebo bývalé nádraží
Úspěšní studenti Boris Kolář a Tomáš Lochman s trofejí ze soutěže Enersol.
Se systémem akvaponie bodují studenti i podnikatel. Spoří vodu