Nejvyšší vybavenost domácností počítačem a nejvyšší podíl uživatelů internetu mezi jednotlivci lze dlouhodobě najít v Praze, připomněla Iva Šnejdová ze středočeské správy statistického úřadu. Také středočeské okolí hlavního města se však vybavením a využíváním komunikačních a informačních technologií řadí na přední pozice v celorepublikovém srovnání. „Počítač mělo v roce 2020 doma 80,5 procenta domácností, což byla čtvrtá nejvyšší hodnota mezi kraji; v případě domácností s dětmi byla vybavenost počítačem třetí nejvyšší, a to 98,3 procenta,“ uvedla Šnejdová. Celostátní podíl dosáhl 78,5 procenta; Praha, jež si drží pozici v čele, se vyšplhala na 83,7 procenta.
Tyto podíly domácností s počítačem se v posledních letech výrazněji nemění: kdo ho potřeboval či chtěl (a umí používat), většinou si ho pořídil už dřív. Pod celostátním průměrem nicméně střední Čechy zůstaly v kategorii počítačů v domácnostech osob ve věku nad 65 let: počítač jich mělo k dispozici pouze 35,8 procenta, zatímco celorepublikově 39,9 procenta. Zde je kontrast s Prahou obzvlášť viditelný: v metropoli šlo o 48,5 procenta: tedy téměř polovinu seniorů.
K internetu bylo připojeno 83,1 procenta středočeských domácností – celorepublikově 81,9 procenta – a výrazně se zvyšoval počet jednotlivců užívajících internet v mobilních telefonech či tabletech. Jak těchto uživatelů přibývá rok od roku, mohou statistici názorně ukázat: zatímco v roce 2011 měli v populaci desetinový podíl, během devíti let vzrostlo jejich zastoupení na více než dvě třetiny: 68,6 procenta.
Pokud jde o uživatele internetu ve věkové skupině 16–34 let, byla jich v kraji drtivá většina: 98,9 procenta. „Internet používali častěji muži; ti přitom více než ženy využívali internet v mobilním telefonu a internetové bankovnictví,“ připomněla Šnejdová, že lze vysledovat mírné odlišnosti v elektronickém chování mezi pohlavími. „Ženy naopak ve srovnání s muži častěji na internetu nakupovaly a byly uživatelkami sociálních sítí,“ upozornila. V on-line nákupech se však obyvatelé kraje drželi malinko při zdi. V e-shopech jich nakupovalo 63,7 procenta, zatímco celostátní průměr ukazuje podíl 64,6 procenta.