Na tradiční akci se podle Miroslava Veselého, který byl jednadvacet let předsedou klubu, sešlo přes sto vozidel. Mezi české veteránisty přitom zavítalo i osmadvacet účastníků z Německa. Nechyběli ani zástupci Polska. 

„Nejde o závod na čas, je to spíš jízda krajinou," řekl Miroslav Veselý, podle něhož chce ale stejně většina účastníků vyhrát.

Různé soutěžní úkoly

„Aby se to dalo počítat a nedojeli nám do cíle všichni najednou, připravili jsme pro ně různé úkoly. Museli například odhadnout, jak dlouhý je mělnický Strakův most nebo jaký průměr má hrdlo chladicí věže Elektrárny Mělník," připomněl veteránista.

Stařičké stroje z Mělníka vyrazily na náměstí do Štětí, kde se představily veřejnosti. Druhá etapa jízdy pak pokračovala směrem na Kokořín, odkud se stáčela zpátky k Mělníku. Večer pak účastníci rallye strávili při hudbě Jiřího Křováčka.

Na chevrolet si Josef Verner objednal blatníky a nárazníky až z AmerikyJosef Verner vzal na vyjížďku vnuky.„Rekonstrukce veteránů mi dělá radost. V dílně mě najdete třeba i na Silvestra," řekl Josef Verner z Neratovic, který na Veteran Rallye Mělník - Štětí přijel se svým prvním veteránem.

„Je to Praha Aero 150, kterou jsem před lety koupil v žalostném stavu. Rám karoserie, který je dřevěný, byl úplně zničený. A v dnešní době je problém najít truhláře, který by ho uměl udělat nový. Všichni dělají akorát kuchyně z dřevotřísky. Naštěstí jsem ale jednoho šikovného sehnal," popsal sběratel, kterého na veteránskou soutěž doprovázeli dva vnukové.

Nákladní vůz, který oblékl do zelené barvy, prý pořídil za rozumnou cenu. „Dnes by byla desetkrát vyšší. Je až neuvěřitelné, jak šly za posledních deset let ceny veteránů nahoru," uvedl Josef Verner. Na svých automobilech a motocyklech, kterých má několik, dělá řadu věcí sám. „Třeba čalounění a lakování ale nechávám na odbornících," vysvětlil.

Mezi automobily Josefa Vernera je i americký chevrolet z roku 1939, který se mu prý podařilo zrekonstruovat jen díky internetu. Například ceny amerických dílů na veterány jsou prý srovnatelné s cenami, za které se prodávají díly na běžná auta v Česku.

„Všechny díly se dají objednat přes internet z Ameriky, mají tam na to stále všechno. Nechal jsem si dovézt blatníky a nárazníky. Naštěstí mám v Kanadě kamaráda, který mi to tam vyřídil a zaplatil, takže jsem to měl o něco jednodušší," dodal Josef Verner.

Čtěte také: Pradědečkův traktor přilákal do muzea v Čáslavi stovky návštěvníků