Samozřejmostí jsou kuchyňky, ale nechybí třeba relaxační místnost nebo kolárna. Mimokolínští zaměstnanci, jichž je více než polovina, zase ocení hlídané parkoviště, stejně jako blízkost vlakového i autobusového nádraží.

Pomocníci na telefonu zde vyřizují požadavky zákazníků z celé republiky. A je jich už bezmála stovka. Zatímco v dubnu 2016 začínalo kolínské call centrum v bývalé sodovkárně s 30 pracovníky, nyní se jejich počet rozrostl na 95. A plánuje se další rozšiřování týmu – až na 120 operátorů.

Kolínské operátory si přitom firma pochvaluje. Alespoň generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec hovoří jen v superlativech – a není to prý pouze jeho mínění. „Na jedničku je hodnotilo 93 procent zákazníků,“ konstatoval Kadlec. Do kontaktu s telefonisty se přitom dostane obrovské množství lidí. Loni firemní call centra vyřídila téměř 1,38 milionu hovorů; denně až 1500.

Tahle otázka zní možná šťouravě, ale i po zkušenostech s nedávnou vichřicí ji nelze nepoložit: dovolají se lidé energetikům i v případě, že v Kolíně vypadnou dodávky elektřiny? Dovolají, ujišťuje vedoucí kolínského pracoviště Otakar Tůma. „Call centrum je energeticky nezávislé, abychom mohli poskytovat služby i v případě výpadku proudu,“ konstatoval.

Navíc telefonní operátoři působí i jinde. „V rámci Skupiny ČEZ fungují celkem čtyři call centra: tři spadají pod ČEZ Prodej (Kolín, Plzeň, Třebíč) a jedno pod ČEZ Distribuce (Zábřeh na Moravě),“ sdělil Deníku regionální manažer komunikace Ota Schnepp.

Hledání zaměstnání. Ilustrační foto.
Firmy trápí nedostatek lidí, zaměstnancům to nahrává