Přehled nejrizikovějších úseků vyhodnocuje společnost Allianz již osmým rokem v řadě. Upozorňuje na místa, kde se odehrává nejvíce dopravních nehod za poslední tři roky a radí, kterým úsekům se raději vyhnout.

Aby konkrétní úsek skončil ve statistice Allianz Automapa, musí se na komunikaci za poslední tři roky přihodit dvě na sobě nezávislé vážné dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo úmrtím – současně mezi místy nehod nesmí být vzdálenost větší než 100 metrů.

Ve středních Čechách je takových míst několik, kde řidiči nejčastěji bourají a zároveň mají nehody závažné následky – nejedná se tedy „pouze“ o pomačkané plechy a rozbité světlomety.

Nejzásadnějším problémem je ve Středočeském kraji křižovatka v katastru obce Nepřevázka několik kilometrů jižně od Mladé Boleslavi. Odehrálo se na ní v letech 2015 až 2017 celkem osm nehod, při kterých jeden člověk zemřel a pět utrpělo těžká zranění.

Dožínky a Gastrofestival v Lysé nad Labem
Od salátů po tlačenku. To nabídne středočeský gastrofestival

Smutnou statistiku obsadila i další místa ze Středočeského kraje. Na Benešovsku to je úsek silnice I/3, kde se odehrálo osm nehod s jedním smrtelným a třemi těžkými zraněními – celostátně se jedná o desátý nejnebezpečnější úsek.

Třinácté místo nebezpečnosti v republikovém měřítku obsadil úsek silnice I/9 v katastru obce Medonsy na Kokořínsku. V jedné zatáčce došlo za tři roky k osmi nehodám – ta stála dva lidské životy a jedno těžké zranění.

Silnice I/9 má ještě jeden kritický bod, a sice v katastru obce Tupadly. Stalo se tam devět nehod. Ty si vyžádaly jeden lidský život a dvě těžká zranění.

Páté nejhorší místo ve středních Čechách je v obci Chraštice v Příbrami. Za poslední tři roky se tam stalo sedm nehod s celkem sedmi těžkými zraněními.

Statistika nehodovosti Allianz AutomapaZdroj: Allianz Automapa

Ilustrační foto.
Kde vzít kvanta peněz na opravy silnic?

Těžko však soudit, proč se nehody staly právě na těchto místech. „Nehodové lokality i jednotlivé dopravní nehody jsou všeobecně rozdílné, ovšem ze souhrnné statistiky lze vyvodit několik dílčích závěrů a specifikací. Převážná většina nehod se stala ve dne, na suché vozovce a viníkem byl řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu, brněnské projekční kanceláře pro dopravní a inženýrské stavby, která se na vzniku Allianz Automapy podílí.

Statistika hovoří i o dalších specifikách nehod: z republikového pohledu se ze 154 zkoumaných nehod stalo 49 nehod o víkendu. „Ve 12 lokalitách dokonce došlo ke všem nebo k převážné většině nehod o víkendu. Bylo tomu tak i u dvou z celkem čtyř vážných nehod v nejrizikovější lokalitě v zemi, křižovatce severně od obce Třemošná,“ uvedl Václav Bálek, tiskový mluvčí společnosti.

Srážku s chodcem představovalo 25 nehod, v kterých lokalitách tento typ nehod převažoval; to však není případ Středočeského kraje. Alkohol hrál svoji roli pouze u šesti nehod ze zkoumaných 154.

Nejkritičtější místa na silnicíchZdroj: Deník

Auto jedoucí po D11 v protisměru se čelně střetlo s náklaďákem, oba vozy shořely, řidiči zemřeli.
Jízdu v protisměru na dálnici nepřežil člen kolotočářské rodiny