Že právě takové jsou plány nákupů pro letošní a příští rok, ukázalo pondělní jednání krajské rady. Ta se věcí zabývala proto, že záchranná služba funguje jako příspěvková organizace kraje.

Jedná se o pravidelnou obnovu vozového parku – a vlastně nejde o nic nového, plyne ze slov radního pro oblast bezpečnosti a zdravotnictví Roberta Bezděka (ANO). „Nákup byl plánován již v roce 2018, ale z technických důvodů nebyl uskutečněn,“ připomněl. Zmiňované důvody souvisejí s tím, že se loni objevila na trhu také sanitní vozidla na jiném podvozku, než krajská záchranka využívala dosud. Objevily se úvahy, zda by se tahle auta záchranářům nehodila. Vedlo to nejen k důkladnému posuzování podrobných specifikací, ale došlo dokonce i na přeměřování garáží na výjezdových základnách.

Závěr? Plány se pozměnily: pět z 15 nových sanitek se má koupit s podvozky využívanými dosud, zbylá desítka na nových. Kolik přesně budou stát, se teprve ukáže. Zmiňovaných 50 milionů je maximální cenou – ta přičemž ta skutečná vzejde až z výběrového řízení.

Sanitní vozy záchranné služby patří k automobilům, u nichž je nutné, aby byly maximálně spolehlivé. V provozu se však rychle opotřebovávají. Běžná sanitka podle Bezděkových slov ročně najede bezmála 50 tisíc kilometrů. „V případě odlehlých stanovišť, jejichž vozidla transportují pacienty do poměrně vzdálených nemocnic, se roční počet najetých kilometrů ještě zvyšuje,“ upozornil radní.