Rychlíky jižním směrem z Prahy do Tábora přijíždí od  poloviny prosince do Benešova o 15 minut později (vždy v X.13 hod) při zachování taktové dopravy. V opačném směru z Tábora do Prahy naopak zastaví v Benešově  o deset  minut dříve (X.49 hod).

V připravovaném vlakovém jízdním řádu se však cestující z Tábora do Prahy rychlejší jízdy nedočkají.

Vlaky sice budou moci plně využívat výkon hnací lokomotivy a maximální povolenou rychlost soupravy, ta se pohybuje mezi Voticemi a  Bystřicí od 140 do 150 km/h (respektive při výhledovém budoucím nasazení souprav s vyklápěcími vozovými skříněmi 160 km/h),  ale při současném grafikonu jede rychlík v uvedeném úseku 92 minut, v příštím  rovněž 92 minut. Přičemž zkrácení cestovní  doby   zaznamenají lidé mezi Táborem a Benešovem, do Prahy naopak pojedou déle.

V opačném směru trať z Prahy  do Tábora rychlíky nyní zdolají za 95 minut, od poloviny prosince jen za 86 minut, což umožňují zlepšené podmínky pro křižování.

Paradox je způsobený naplánovanými výlukami v okolí Sudoměřic a v pražské Hostivaři, kde dochází k prodlužování jízdních dob a zpožďování spojů.

Proto tvůrci grafikonu  ponechali pro dálkové vlaky časovou rezervu, která částečně vykompenzuje zpoždění  způsobená pomalými jízdami a přestupy cestujících i vlakového personálu do autobusů při nepřetržitých výlukách.