Auta při jízdě od Prahy musela pro odbočení doleva do Čerčan stát při dávání přednosti protijedoucím vozidlům v prostoru křižovatky. Výjezd z místní komunikace na hlavní silnici  s odbočením doleva směr Benešov byl rizikový a příčinou vážných srážek.

Silnice I/3, postavená v souvislosti se zprovozněním prvního úseku dálnice D1 z Prahy do Mirošovic v 70. letech, zajišťuje velkou část tranzitní dopravy mezinárodního tahu E55  mezi hraničním přechodem Cínovec na německých hranicích a hranicí s Rakouskem v jihočeském Dolním Dvořišti. Zajišťuje z velké části těžkou nákladní dopravu.

„Tato funkce zůstane této komunikaci zachovaná do doby výstavby uvažované dálnice D3, proto je na této značně zatížené komunikaci prováděné postupné zlepšování dopravních parametrů," řekl  Pavel Kočica, generální ředitel ŘSD.

Stavba druhé větve křižovatky k místní komunikaci Čerčany – Pyšely v části Vysoká Lhota stála 50 milionů korun. Její součástí  je odbočovací a připojovací pruh, upravené vodorovné značení, výsadba keřů i stromků a především protihluková stěna.

„Pro obyvatele obce znamená zprovoznění druhé větve křižovatky nejen zrychlení cestování autem, ale především díky protihlukovým opatřením také zlepšení komfortu bydlení, zejména pro obyvatele domů ve Vysoké Lhotě," uvedla Dana Tomášková, starostka Čerčan.

Motoristé už nyní mohou využívat i další změnu mezi odbočením na Poříčí nad Sázavou i Městečko a Pyšelkou. Ve směru na Prahu využili šířku vozovky a přeznačili vodorovné dopravní značení tak, že vozidla ve směru na Mirošovice mohou využívat dva jízdní pruhy. Podobné opatření hodlá ještě do konce roku, pokud plány nezhatí počasí, udělat i na dalších úsecích mezi Pyšelkou a Senohraby.

Dalším příspěvkem k větší plynulosti a bezpečnosti provozu na přetížené komunikace I/3 bude stavba nájezdové  a sjezdové  spojky u Čtyřkol u silnice do Pyšel