„Nejprve budou provedené havarijní opravy vozovky po zimě a  dokončené některé dílčí práce, jako přejezdy středního dělícího pásu, dokončení prací ve středním dělícím pásu na pátém úseku a na provizorním rozšíření mostu, " vysvětlil  Pavel Kočica, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic.

Masivní zahájení prací je plánované od dubna,  kdy začne modernizace pravé poloviny dálnice směr Brno. Provoz bude vedený v režimu 2+2 v jednom jízdním pásu.

Vzhledem k tomu, že protisměrný provoz bude oddělený mobilními svodidly, bude po dobu instalace svodidel, která potrvá asi týden, svedený provoz do jednoho  pruhu v každém směru. Omezení je nutné kvůli bezpečnosti pracovníků osazujících svodidla.

Pro úsek Hvězdonice - Ostředek je vydané stavební povolení

Na pátém úseku mezi Šternovem a exitem Psáře, který zahrnuje přes 7 kilometrů vozovky včetně pěti mostů, mimoúrovňovou křižovatku Psáře a dva nadjezdy nad dálnicí, prostaví přes 523 milionů korun.

Další, rozpracovaný úsek dálnice D1 mezi Loktem a Hořicemi si bude stát téměř 625 milionů korun. Práce zahrnují obnovu  téměř 10 kilometrů vozovky včetně pěti mostů, mimoúrovňovou křižovatku Hořice a čtyři nadjezdy nad dálnicí, z nichž tři budou zcela přestavěné a jeden opravený.

Pro úsek Hvězdonice – Ostředek je vydané stavební povolení. Výběrové řízení se uskuteční asi na přelomu března a dubna. Teoreticky by se tedy v letošním roce mohlo pracovat až na sedmi úsecích, záleží ovšem na výsledku výběru zhotovitelské firmy.