VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kladno navrhuje vlastní řešení projektu rychlodráhy

Kladno - Projekt modernizace železniční trati mezi Prahou a Kladnem, s napojením na letiště Václava Havla, je přes 20 let starý a podle vedení kladenského magistrátu už neodpovídá potřebám a požadavkům na rychlodráhu. Město proto na základě vypracované studie předkládá vlastní řešení trati na svém území.

16.6.2016
SDÍLEJ:

Praha upřednostňuje vést rychlodráhu na svém území tunely. Kladno preferuje stejnou variantu.Foto: Facebook

Vlak by podle ní obsluhoval střed města, ale i centra kladenských sídlišť Kročehlavy, Sítná a Rozdělov. 

„Stávající projekt nepracoval v Kladně s jinou variantou než se zdvojkolejněním současné trati, drobnými přeložkami a stávajícími zastávkami v Kladně, které ani svou polohou a počtem absolutně nekorespondují s požadavky cestujících na jednoduchou a rychlou dostupnost dopravy. Navrhované zdvojkolejnění trati navíc zásadně odmítají rezidenti, kteří v její blízkosti žijí,," řekl kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno).

Město Kladno proto nabízí alternativní řešení nové trati, která by zrychlila a zefektivnila obsluhu největšího středočeského města. Zároveň navrhuje bezodkladné zahájení opravy stávající železnice a nasazení kvalitních vlakových souprav, čímž by se cestujícím výrazně zkrátila a zpříjemnila cesta již v příštích dvou až tří letech.

Nadčasový projekt

Podle kladenského primátora je potřeba vytvořit nadčasový projekt zohledňující konkrétní potřeby obyvatel. Město proto nechalo zpracovat odbornou studii, z níž vzešly námitky k prosazované staré variantě, která je poplatná minimalistickému přístupu v polovině poslední dekády minulého století.

„Pokud nepřivedeme vlak k lidem, získáme sice za dvaadvacet miliard elektrifikovanou trať, ale cestující to nijak nepřiměje vlak použít. Než dojedou z našeho největšího sídliště na vlakovou zastávku a pokud připočtu dobu parkování a čekání na spoj, tak za stejný čas budou autem na kraji Prahy. V dosud navrhovaném projektu absolutně postrádám reflexi potřeb města, jehož obyvatelé budou největší skupinou uživatelů nové železnice," uvedl Milan Volf.

Za 31 minut v Praze

„Ministerstvu dopravy a Českým drahám jsme navrhli okamžité zahájení rekonstrukce části stávající železniční trati. V kombinaci s nasazením moderních a výkonnějších vlaků by cesta do Prahy trvala za ideálních podmínek 31 minut. Přitom rychlodráha avizuje, že bude po drahých úpravách jezdit za 29 minut. Cena rekonstrukce se navíc pohybuje mezi dvěma až třemi miliardami korun, což je pouhá desetina ceny oproti prosazované nákladné elektrifikaci," podotkl kladenský primátor.

Taková rekonstrukce by prý zároveň poskytla dostatek času na realizaci městem navrhovaného alternativního tunelového řešení rychlodráhy. Rekonstruovaná stávající trať by pak v budoucnu nezůstala nevyužita. Posloužila by pro spojení Kladna s jihozápadní částí Prahy, pro napojení obcí mezi Kladnem a Hostivicemi, také pro nákladní dopravu.

Výrazné zefektivnění

Studii nyní město zaslalo ministerstvu dopravy a věří, že s ohledem na jeho nedávné rozhodnutí prověřit nové podzemní trasy na území Prahy 6 se nabízí možnost společného posouzení s kladenským návrhem. Pro zahloubení dráhy v Praze i Kladně by se využil stejný razicí stroj, čímž by se dosáhlo výrazného zefektivnění.

„Už loni jsem ministrovi dopravy sdělil nesouhlas občanů se zdvojkolejněním trati a oslovil ho s návrhem tunelového řešení. Proto velmi dobře chápu požadavek Prahy 6. Slyšíme-li, že projekt má být dokončen až v roce 2024, jistě existuje časový prostor nefunkční řešení vedení trati Kladnem přepracovat a důkladně prověřit navržené alternativní řešení," dodal kladenský primátor.

Čtěte také: Sobotka: Trať na pražské letiště bude dokončena do roku 2024

Autor: Robert Božovský

16.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hnutí ANO slaví vítězství ve volbách.
110

Ano? Ano. I když všichni říkáme, že ne

Ilustrační foto

Braný vymazal Koštíře a Nespeky přivezly domů tři body

Nádvorník loupil ve Vlašimi

Vlašim – Fotbalisté Vlašimi nastoupili ve Fortuna národní lize proti Táborsku, které vede bývalý trenér hráčů zpod Blaníka Roman Nádvorník a ten je nepotěšil, když si domů odvezl bod a ještě naříkal, že je to málo. „Měli jsme mít tři, ale to by Musiol musel proměnit sólo za stavu 2:1,“ zlobil se trenér Táborska Roman Nádvorník. Vyhrát chtěl i domácí kouč. „Bod je málo. Většinu zápasu jsme měli herní převahu, ale selhali jsme v obranné fázi, kde jsme si nepohlídali standardní situaci a rychlé protiútoky Táborska,“ byl zklamaný Petr Havlíček.

Stavebním záměrům v blízkosti obcí vystavila místní referenda stopku

Velké Přílepy – Nechceme, nechceme. Shodné odpovědi poskytli svým radnicím obyvatelé dvou obcí v blízkosti metropole, kteří v referendech se závazným výsledkem konaných souběžně s parlamentárními volbami dostali příležitost vyjádřit se k zamýšleným stavebním záměrům. A nezůstalo to bez ohlasu, který ještě může mít dohru.

KRÁTCE: Ve volební místnosti viděla policistu poprvé

Benešovsko - Přinášíme vám postřehy z voleb v regionu.

Kauza spojovaná s Rathem se vrací ke krajskému soudu

Střední Čechy – Velký zájem médií lze u Krajského soudu v Praze očekávat při repríze představení s hostivickým lékařem Davidem Rathem v hlavní roli. Někdejší hejtman Středočeského kraje čelí společně s další desítkou lidí obžalobě v souvislosti s údajným podílem na korupčních manipulacích s výběrovými řízeními na zdravotnické a stavební zakázky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení