Tentokrát se však zastavily, a to zcela náhle. Mnohé tak zůstaly trčet „v polích“ – v úsecích mezi nádražími. Na svědomí to mělo neplánované vypnutí přívodu elektřiny do trakčního vedení. Toto opatření si vyžádal zásah hasičů likvidujících požár vagonu nákladního vlaku se dřevem na nádraží v Říčanech.

Nespokojeným cestujícím tak vlakový personál zprvu ani nemohl upřesnit, kdy se opět pojede; vše záviselo na postupu hašení. Po hodině se sice podařilo dát do provozu alespoň jednu z kolejí dvoukolejní trati – bylo však jasné, že následky požáru provoz na benešovské trase poznamenají nejméně na celé dopoledne. Vlaky měly zpoždění – a jeden spoj vůbec nevyjel.

I když nešlo o velký požár – hmotná škoda se odhaduje na 30 000 Kč, když se podařilo nejen zabránit rozšíření na další vagony, ale i uchránit většinu nákladu v tom zasaženém – z pohledu hasičů šlo ale o netuctový zásah. Hlášení o ohni přišlo dvacet minut před osmou od náhodné svědkyně, která si v Kolovratech všimla plamenů šlehajících z jedoucího nákladního vlaku. Když se soupravu podařilo zastavit na nádraží v Říčanech, ukázalo se, že oheň zasáhl část vagonu převážejícího dvoumetrové klády.

Hasit však bylo možné až po vypnutí trakčního vedení. „Aby nedošlo k úrazu elektrickým proudem,“ připomněl Ladislav Holomčík z centrály středočeských hasičů. Pak se do boje s ohněm hasiči pustili plnou silou: do vagonu namířili dva vodní proudy – a posléze pomocí třetího dohašovali doutnající ohořelé klády vyhazované ven. Nakonec ještě celý vagon i ten v sousedství zkontrolovali pomocí termokamery.

Řádění ohně má nejspíš na svědomí nedbalost. Alespoň se zdá nejpravděpodobnější, že vše mohl způsobit třeba neopatrný kuřák, který do vagonu odhodil nedopalek cigarety.