K tamějšímu úseku, kde je silnice vedena v poměrně úzkém koridoru mezi železniční tratí a levým břehem Berounky, středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO) připomněl, že nyní jde o velmi nebezpečné místo. „Kamennou opěrnou zeď směrem k Berounce je nutné kompletně zrekonstruovat,“ poznamenal k připravované akci, která by podle předběžných propočtů měla přijít na zhruba 19 milionů korun.

Akce nově zařazené do zásobníku připravovaných projektů:
- Kouřim, most na silnici II/334
Projekt řeší stavební úpravu křídel mostu a opěrných zdí, které jsou v havarijním stavu, a rekonstrukci části komunikace v délce 108 metrů. Na samotném mostu budou provedeny odvodnění rubu opěr a sanace železobetonových říms a ocelového zábradlí se svislou výplní. Předpokládané náklady přesahují 13 milionů korun. Dokončeny by úpravy měly být v příštím roce.

- Komárov, opěrná zeď a svodidla u silnice II/117 – bezpečnostní opatření
Na osmém a devátém kilometru silnice spojující obce Komárov a Osek se připravuje kompletní rekonstrukce svahu, římsy a svodidel na silnici II/117. Délka nově budované opěrné zdi je 17,8 metru, opravovaná římsa měří 99,1 metru a nová svodidla budou mít délku 350 metrů. Opěrná zeď je nyní v havarijním stavu; je podemletá a dochází k postupné ztrátě stability tělesa komunikace. Předpokládané náklady jsou vyčísleny na 10,3 milionu korun. Hotovo má být ještě do konce letošního roku.

- Nižbor–Hýskov, bezpečnostní opatření na silnici II/116
Cílem projektu je rekonstrukce kamenné opěrné zdi (jejíž zvýšená horní část představuje bezpečnostní záchytný systém komunikace, která je silně narušená a lokálně se rozpadá. Projekt počítá s vybudováním nové koruny opěrné zdi včetně římsy a nového zábradelního svodidla. Jeho součástí jsou také nový systém odvodnění a oprava živičných vrstev. Předpokládané náklady dosahují 19 milionů korun. Počítá se tím, že by stavba měla být předána k užívání ještě letos.

Zdroj: Krajský úřad Středočeského kraje