Navíc tento model ve své čtvrté generaci poprvé dostal 50litrovou nádrž, montovanou na přání (standardem je objem 40 litrů), což podle měření v režimu jízdního cyklu WLTP nabídne u tříválcových motorů dojezd přes 900 kilometrů. Rovněž na přání jsou k mání také snížený sportovní podvozek s tužším naladěním nebo paket pro špatné cesty naopak se zvýšenou světlou výškou; v obou případech dosahuje rozdíl proti standardu 15 milimetrů.

Obzvlášť se motoristé zajímají o motory. K mání jsou čtyři benzinové pohonné jednotky od výkonu 59 kW po 110 kW. Splňují přísnou emisní normu Euro 6d, připomíná automobilka. Agregáty 1,0 MPI o výkonu 59 kW (80 koní) a 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní) jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější motor 1,0 TSI s výkonem 81 kW (110 koní) nabízí možnost volby mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nejvýkonnější pak je čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní), k němuž se automat montuje standardně. Přímo v Mladé Boleslavi jsou vyráběny motory 1,0 MPI a 1,0 TSI. Rovněž zde vznikají manuální převodovky; ty automatické pak dodává závod ve Vrchlabí.

Z pozorování reje perseidů na takzvané radarové louce hvězdárny v Ondřejově u Prahy.
OBRAZEM: Na radarovou louku hvězdárny se na perseidy vydaly čekat stovky lidí

Hrdi jsou Škodováci i na to, že nové fabie jsou „chytřejší“. Mají více – v závislosti na výbavě dokonce až 43 – Simply Clever prvků, tedy vychytávek označovaných jako chytrá řešení (již vlastně „klasikou“ se staly třeba škrabka na led s měřítkem hloubky dezénu pneumatik umístěná ve víčku palivové nádrže, schránka na deštník ve dveřích řidiče či držák parkovacích lístků u předního skla).

Osm vylepšení pro každodenní pohodu dostaly fabie nově, když je převzaly z jiných modelů značky Škoda vyšších tříd. Jde nejen o různé odkládací schránky (dokonce i s bezdrátovým nabíjením telefonu) či držáky, ale ve výbavovém stupni Style třeba o USB konektor ve vnitřním zpětném zrcátku, který usnadní napájení palubní kamery. Pět chytrých řešení, jež mají zlepšovat využití interiéru i zavazadlového prostoru, se objevuje vůbec poprvé. K těmto novinkám patří odnímatelná sluneční clona pro panoramatickou střechu dostupná jako příslušenství, kterou lze složit na třetinu a uschovat pod krytem zavazadlového prostoru, ale také nový držák karet nebo parkovacích lístků i pružný úchyt na tužky v odkládací schránce středové konzole; cestující na zadních sedadlech zase ocení odkládací schránku na drobnosti ve středovém tunelu. Na přání se dodávají vyjímatelný držák nápojů mezi předními sedadly a skládací pružná

Co motorům Evo snižuje spotřebu a emise
- Klikový mechanismus včetně pístů a pístních kroužků prošel optimalizací pro snížení třecích ztrát.
- Okruh s chladicí kapalinou byl v oblasti hlavy a bloku motoru modifikován pro dosažení vyšší účinnosti chlazení válců, spalovacích prostorů a integrovaného výfukového potrubí. Lepší distribuce a odvod tepla ve spalovacím prostoru redukuje tepelné namáhání motoru.
- Motor MPI využívá Atkinsonův spalovací cyklus, při němž se sací ventily uzavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu, čímž je z válce vytlačována část nasáté směsi zpět do sacího potrubí. Tím se snižuje kompresní poměr.
- U obou motorů 1,0 TSI s přímým vstřikováním jsou litinové vložky válců hliníkového bloku motoru nahrazeny plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců v tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetru).
- Tříválcové přeplňované motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a využívají Millerův spalovací cyklus, který snižuje spotřebu. Turbodmychadlo má variabilní geometrii lopatek, což zajišťuje vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček motoru.
- Čtyřválcový motor 1,5 TSI má rovněž vrstvu nanášenou pomocí plazmy, pracuje se vstřikovacími tlaky až 350 barů a je vybaven systémem aktivního řízení válců (ATC), který v případě malé zátěže motoru automaticky vypíná oba prostřední válce.

Zdroj: Škoda Auto