Takto jednoznačně se vyjádřil starosta Tomáš Mach na tiskové konferenci nymburské radnice. Zároveň označil žádost o pátou změnu integrovaného povolení firmy jako skrytou snahu o navýšení kapacity výroby. To však firma jednoznačně odmítá.

„Společnost AZOS skutečně nemá technické možnosti navýšit kapacitu výroby. Změna se týká instalace záložního zařízení pro případ výpadku standardního lakovacího uzlu. Jedná se o technické řešení, které je v automobilovém průmyslu běžné a jeho cílem je omezení rizika zastavení dodávek v případě poruchy," uvedl mluvčí společnosti Karel Samec.

Starosta to ale vidí jinak. „V případě schválení požadované změny spočívající 
v instalaci náhradního lakovacího uzlu, to je druhé lakovací vany, není ze strany AZOSu vyloučena budoucí žádost ve smyslu umožnění provozu obou linek současně, přičemž tato změna může být Krajským úřadem vyhodnocena jako nepodstatná," uvedl starosta.

Záložní varianta

Společnost AZOS však trvá na tom, že jde pouze 
o záložní variantu a takovou interpretaci své žádosti odmítá. Ve své žádosti firma uvádí, že účelem úprav, o které v tomto případě jde, je eliminace výpadku výroby v případě poruchy lakovacího uzlu kataforézní linky.

Starosta Tomáš Mach navíc tvrdí, že uvedená opatření nijak nesouvisejí 
s možným zmírněním zápachu a tedy řešením problému, který obyvatele Nymburka trápí nejvíc. Podle záznamů radnice bylo v červnu přijato 165 oznámení o zápachu, 
v červenci 76 a v srpnu 79.

Podle jeho slov také AZOS předložil podmínky pro svůj odchod z města, které jsou pro radnici „naprosto nepřijatelné". Jedná se o to, aby lokalita, kam by se firma přestěhovala, ležela do 70 kilometrů od výrobny Škoda Auto Mladá Boleslav. „A navíc by nymburská radnice musela vyplatit velkou sumu peněz," řekl Mach. Částku však blíže nespecifikoval.

Čtěte také: Firma AZOS, provoz Nymburk požádala o pátou změnu integrovaného povolení