Vystoupení umělců samozřejmě nebylo veřejné a ve vizuálně atraktivním prostředí prádelní haly se během něj pohyboval jen malý tým organizátorů, umělců, dva novináři a také nepočetný štáb s audiovizuální technikou.

„Právě ten celý koncert během neděle natáčel a po jeho zpracování a sestříhání se s ním seznámí veřejnost na webu prádelny a také na kanálu Youtube,“ potvrdila asistentka ředitele prádelny Irena Filipová s tím, že záznam by měl být zveřejněný v pátek 12. března.

Pro tuhle příležitost se ve Vlašimi s jejich nastudováním představil v rámci koncertu Akademie komorní hudby hlavní lektor projektu, koncertní mistr České filharmonie a také houslista Jan Fišer. S sebou přivedl další houslistku Kateřinu Krejčovou, violisty Anežku Ferencovou a Daniela Macha, violoncellistu Tomáše Jamníka a kontrabasistu Zdeňka Pazourka.

Kromě nich vystoupil také talentovaný akordeonista Viktor Stocker, syn ředitele Konrada Stockera. Němec, který perfektně zvládá také češtinu v krátkém proslovu rozebral, jak koronavirus ovlivnil život a také podnikání v oblasti prádelenství.

„V Německu je jeden podpůrný covidový program pro všechny. Pro trafikanta, který nemá zaměstnance nebo pro podnik, který jich má tisíc,“ porovnal. „V Česku je dvaačtyřicet covidových programů, ale my stále čekáme na ten třiačtyřicátý, určený pro průmyslové prádelny,“ dodal.

Právě ve veřejném, byť do virtuálního prostředí směřovaný koncertní záznam, má alespoň trochu poodhalit problematiku celého tohoto sektoru. Prádelna Kyselý je totiž například i významný regionální zaměstnavatel, který stále dává obživu 120 lidem.