Žádné zranění, ale škoda více než 1,2 milionu korun a komplikace v dopravě na naší nejrušnější silniční komunikaci.
Takové následky přinesl požár nákladního automobilu Tatra s přívěsem převážející nebezpečnou látku. Došlo k němu ve čtvrtek 23. října odpoledne na 54. kilometru dálnice D1 ve směru na Brno.
O rozsáhlém požáru se dozvěděli díky tísňové lince hasičů jejich operátoři v kladenském krajském středisku HZS.
U Soutic se ale tentokrát nejednalo o běžný požár. Hasiči totiž od majitele vozu zjistili, že Tatra převáží takzvanou exotermickou směs do vysokých pecí a ta se nesmí hasit vodou ani pěnovými hasícími přístroji.
„Exploze nehrozila. Materiál, který převážel vůz ale pomáhá v hutích udržovat kov v tekutém stavu. Jedná se o materiál složený především z hliníkového prachu, oxidačních a žárovzdorných přísad. Kdybychom takový materiál hasili vodou, její proud strhávající s sebou vzduch by ještě více podporoval hoření,“ vysvětlil vyšetřovatel beneěšovských hasičů Josef Mlíkovský.
Kvůli tomu hasiči, na místě byly jednotky s cisternami ze Zruče nad Sázavou, Vlašimi a Benešova „pouze“ ochlazovali vodními proudy okolí, tak, aby se požár nerozšířil na lesní a polní porost.
Požár přerušil až zásah speciálních práškových hasicích automobilů z Kolína a to jak ze stanice HZS tak z olejářské firmy Paramo.
Automobil Tatra převážel 25 nádob s nákladem zhruba 10 tisíc kilogramů exotermické směsi. Provoz na dálnici ve směru na Brno požár omezil, ale zcela ho nepřerušil.