Týnec ke vzniku dopravního terminálu hodlá využít tu část nádraží, která mu majetkově patří. Samotný vyasfaltovaný plac má 1405 metrů čtverečních a s přilehlými pozemky pod chodníkem a zelenou plochou mezi autobusovým a nyní už zmodernizovaným vlakovým nádražím, se jedná o výměru přes dva tisíce metrů čtverečních. Jeho dalších 1500 m² vlastní potomci někdejšího týneckého továrníka Františka Janečka, ale návrh projektu s využitím tohoto místa pro terminál nepočítá.


„Ve výběrovém řízení na projektanta pro prováděcí dokumentaci a zhotovitele zvítězila firma Lucida," potvrdil včera místostarosta Týnce Bedřich Pešan s tím, že získání všech administrativních náležitostí, včetně stavebního povolení, chce město stihnout ještě letos.
Současně chce na stavbu také získat dotační podporu.


„Proto předpokládáme, že se začne skutečně stavět až napřesrok," uvedl Pešan.


Úvahy o změně slabě využívaného nádraží na terminál propojující silniční i kolejovou osobní dopravu, vycházejí především ze současné situace ve městě.

Když dvě velké továrny, Jawa a Metaz, před rokem 1990 každý všední den ve 14.30 opouštěly stovky jejích zaměstnanců, velká část z nich mířila na nádraží. K vlakům a především autobusům. A právě nádraží pro silniční vozidla v těch dobách, sotva stačilo. Jenže továrny propustily většinu zaměstnanců a ze „vzkvétajícího" socialismu zbyl právě jen předimenzovaný vyasfaltovaný plac.

Při stavbě terminálu chce město zvládnout i další, i když samostatnou akci. Tou má být podle místostarosty vybudování bezpečného chodníku od železničního přejezdu podél autobusového nádraží až ke schodům u panelových domů.