Místo plánovaného konce listopadu nyní mostaři předpokládají, že první auta po mostě spojujícím střední Čechy s Vysočinou, projedou až po polovině posledního měsíce roku – 18. prosince.

Aby se tak skutečně stalo, stavební ruch neutichá ani o víkendech. Mostaři pracují celých třináct hodin denně. Ani to ale nemusí být pro stavbaře spásou. Do začátku listopadu by totiž měla být ukončena jednání, která vedou zhotovitel a investor, Středočeský kraj. Jejich zástupci se domlouvají o případném navýšení ceny díla kvůli vícepracím nebo udělení penále za nedodržení termínu dokončení. Původní cena stavby stanovená veřejnou soutěží byla 50 milionů.

Posun znovuobnovení provozu na želivském mostě nesou nelibě nejen obyvatelé obcí, přes něž objížďka vede, ale především jeho uživatelé, řidiči. Kvůli uzavírce jediné spojnice v širokém okolí údolní nádrže Švihov, musejí jezdit o 24 kilometrů delší trasou. Při tom spotřebovávají více pohonných hmot a v případě kamionů, ničí vozovku.

Každým okamžikem může začít padat sníh. A to dopravu na objížďkách ještě víc zkomplikuje. Nejen samotným řidičům kamionů, ale také cestářům a s nimi i ostatním účastníkům silničního provozu.

„Je možné, že na objízdné trase k nějakým komplikacím, než se tam dostane sypač, dojde. Nepředpokládáme ale žádné krizové stavy," uvedl Jiří Šrankota, vedoucí střediska Krajské správy a údržby silnic Benešov.

Vzhledem k tomu, že se most tyčí nad rezervoárem pitné vody pro téměř dva miliony lidí, musejí stavbaři dodržovat velice přísná pravidla. Pod mostem je nejen natažená síť, která má zabránit „utopení" případně uvolněných drobných částí konstrukce nebo upuštěným stavebním nástrojům, ale na hladině je instalována také stálá norná stěna. Kromě toho jsou stavbaři pod neustálým dozorem odpovědných pracovníků.