Odpovědělo tak 76 procent dotázaných. Na druhém místě ale byla rozmanitost nabídky a možnost nakoupit zboží, které nemohou zákazníci na domácím trhu sehnat (65 procent). Co ale lze za překvapení považovat, je třetí místo. 46 procent českých online nakupujících totiž považuje za důležitou dopravu zboží zdarma.

Samostatnou kapitolou potom je bezpečnost nákupů na zahraničních webech. Důvěra Čechů v tomto směru pomalu roste. Pro 43 procent místních nakupujících není důležité, zda se online obchod nachází v zahraničí, 35 procent dotázaných důvěřuje zahraničním online obchodům stejně jako těm domácím.

Možnost získat peníze zpět

Neustále ale přetrvávají u spotřebitelů obavy, především o důvěryhodnost obchodů a bezpečnost plateb. Ta je klíčová při rozhodování o způsobu platby. Ve 24 z 32 zemí zařazených do průzkumu je PayPal nejčastěji uváděným způsobem platby za nákupy v zahraničí.

Dalším zajímavým faktem je, že nejčastěji uváděným důvodem, proč by online nakupující zvolili PayPal namísto jiného způsobu platby za online nákup v zahraničí, je možnost získat zpět své peníze v případě, že prodejce zboží nedodá nebo se dodané zboží neshoduje s popisem.

Více zákazníků ze zahraničí

„Vše je otázkou transparentnosti a důvěryhodnosti prodejce. Faktory jako popis produktů a poštovné by měly být na webu obchodníka snadno k nalezení," řekl Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

„Přeshraniční obchod může být pro prodejce důležitým zdrojem dalších příjmů. Společnost PayPal chce svým zákazníkům pomáhat při vyhledávání nových mezinárodních prodejních příležitostí, a proto aktivně nabízíme českým obchodníkům nástroje jako PayPal PassPort a PayPal Refunded Returns, které jim mohou přivést více zákazníků ze zahraničí," dodal.

Čtěte také: PayPal má českého výrobce 3D tiskáren za podvodníka, blokuje peníze