Od pádu do kolejiště je chrání jen provizorní zábrany z prken a červenobílá výstražná fólie. SŽDC, správce trati a přilehlého úvozu, na něm chemicky zlikvidoval trávu. A právě to byla podle místostarosty Benešova Romana Tichovského, kromě deště, hlavní příčina sesuvu na dalším místě.

„Museli jsme k opravě nejprve dokončit dokumentaci a právě nyní začínáme soutěž o zhotovitele," uvedl Tichovský a připomněl, že opravy by proto měly začít nejpozději na konci září či začátku října.

A začnou, i když město zatím neobdrželo ani příslib, že od Ministerstva dopravy získá podporu z fondu na opravu povodňových škod. Celé dílo má rozpočet 7,6 milionu korun, soutěž by však jeho cenu měla o něco snížit. V kase má město peníze na zajištění poloviny prací.

Oprava se uskuteční v šesti etapách. První přijde na řadu část chodníku u mostu přes trať u starého zemědělského výkupu.

A právě to si také vyžádá dopravní opatření. Přilehlá silnice možná až na půlrok, právě tak má první etapa trvat, stane jednosměrnou.

Všechny práce se uskuteční z uliční části komunikace bez nutnosti regulace dopravy na železnici.

V dalších etapách opravy chodníku v Hodějovského ulici rekonstrukce zcela zastaví chůzi po této straně železnice. Chodci z oblasti benešovského Tržiště budou muset projít podchodem pod tratí a v chůzi k nádraží využít Mendelovu ulici.

Podle místostarosty Benešova Romana Tichovského vznikne nad železnicí kvůli zabezpečení svahu před sesuvem zeď složená z monolitických betonových bloků.