A právě to je velice dobrá zpráva pro motoristy. Most by totiž měl být uzavřený jen do konce listopadu.


Ovšem práce na mostu mají své zákonitosti a právě proto se loni stalo, že firma, která měla most opravit, dílo ani nezačala. Obávala se totiž mrazů, které by jí neumožnily akci dokončit ve stanoveném termínu.


Mrazů se však hejtman Miloš Petera neobává, protože je přesvědčen o existenci moderních technologií umožňujících stavění i v zimě. Tak optimistický ale odborník na mosty, mostní technik Stanislav Pohunek z Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje, rozhodně není.


„Některé technologie potřebují k tomu, aby mohly být prováděné, určitou teplotu," vysvětlil zákonitosti stavitelství mostů.


A právě v tom je zakopaný pes. Jestliže přijdou mrazy a mostaři při rekonstrukci želivského mostu budou dodržovat předepsané technologie, protáhne se oprava z plánovaného půlroku o další dva, tři či dokonce čtyři měsíce.


To je však v tuto chvíli čirá spekulace a Stanislav Pohunek věří, že zima bude tak, jako v posledních letech pravidelně, mírná.


Uzavření mostu na pět měsíců, v nejhorším případně na devět, je v porovnání s původním záměrem kraje, krátká doba. Přes tři sta metrů dlouhý most se měl nejprve opravovat celý a to by trvalo dva roky. Nakonec kraj opravu rozdělil na dvě etapy.


První, oprava vrchní části mostu, tedy začne s příchodem velkých prázdnin. Druhá, sanace nosné konstrukce, by podle současných předpokladů, měla následovat napřesrok.


Právě tyto práce by však provoz přes most nezastavily a nanejvýš by ho, podle mostaře Stanislava Pohunka, mírně omezily.
Náročnost prací, které v současné době nemají v Česku obdoby, spočívá zejména v tom, že pod mostem je pitná voda pro více než milion lidí a nesmí do ní padat žádné úlomky rekonstruovaného mostu. Kvůli případnému úniku chemických látek, bude na vodě dokonce stálá norná stěna.