Potvrdila to Nina Ledvinová z tiskového oddělení centrály Ředitelství silnic a dálnic, které důležitý severojižní tah spravuje. A platí to i přes to, že se u čerčanské Pyšelky už mimoúrovňové křížení začalo budovat.

„Ano, stavět se už začalo, ale práce byly z důvodu nepřidělení finančních prostředků zastaveny," odpověděla na dotaz Benešovského deníku Ledvinová, ale už neupřesnila, kdy finanční prostředky Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) investorovi, Ředitelství silnic a dálnic, přidělí.

Celou stavbu, která jedno z nejnebezpečnějších míst na Benešovsku posune o úroveň výš k bezpečnosti, má financovat právě SFDI.

„Celkové náklady akce jsou pětapadesát milionů korun," potvrdila Nina Ledvinová.

Ta už ale neuvedla ani to, zda bude silnice E55 v době výstavby zcela nebo částečně uzavřená, na jak dlouho, ani kudy povedou případné objízdné trasy a jak budou dlouhé.

Mnohem lacinější by bylo místo mimoúrovňového křížení postavit klasický kruhový objezd. Na tak dopravně zatížené silnici, po níž projede za den až 27 tisíc vozidel, by ale musel být kruháč značně rozlehlý. Jeho výstavba by pak nejspíš narážela na obtížné získávání pozemků od soukromých vlastníků.

SFDI získává peníze z převodů výnosů silniční daně, podílu z výnosu spotřební daně z uhlovodíkových paliv a maziv a převody výnosů z poplatků za použití vybraných druhů dálnic. Fond také tímto způsobem zajišťuje, že část výnosů, které doprava v ČR produkuje, se do dopravy také vrátí.