Pod nůžky a strojky holičů totiž míří naráz velké množství lidí. Fronta se hned v pondělí 11. května, tedy v den, kdy vláda uvolnila přísné restrikce, vytvořila třeba i před pánským kadeřnictvím v objektu Lázní Benešov. Tohle místo z dřívějška proslulé lácí, kterou umožňovala práce kadeřnických učňů z nedaleké školy, zůstalo oblíbené dodnes.

ON-LINE reportáž o koronaviru najdete ZDE

Na facebookovém profilu kadeřnictví i v provozovně stojí výzvy k dvoumetrovým rozestupům, a tak to také v pondělí zákazníci dodržovali. Kromě toho si každý klient může přečíst i výzvu k další ohleduplnosti. „Vážení zákazníci, pokud jste se vrátili v posledních 14 dnech ze zahraničí, žádáme vás abyste přišli po uplynutí karantény,“ stojí ve stále aktivním vzkazu na fb.

„V těchto dnech je zvýšený zájem o služby kadeřnictví,“ potvrdila Lenka Husmanová z provozovny v Benešovské Nové Pražské ulice. „Nedá se ale říci o jakou konkrétní službu lidé stojí nejvíce. Každý chce být ale hlavně obsloužen hned, ještě tento týden,“ zasmála se kadeřnice s tím, že zákazníky bere provozovna podle objednávek a je proto také možné, že mimořádně otevře i v sobotu. „Nejspíš to tak bude po dobu, než se situace uklidní,“ dodala Lenka Husmanová.

Obdobně, objednávkovým systémem řeší zájem zákazníků také Jana Risová, majitelka vlašimského kadeřnictví v Lidické ulici. „Zákazníci jsou ohleduplní, nosí roušky,“ uvedla podnikatelka.

Zvýšený, dokonce extrémně zvýšený zájem zákazníků pociťuje například i majitelka kadeřnictví ve vlašimském Domě služeb v Komenského ulici Jana Slaninová. „Je tu blázinec,“ uvedla s tím, že se musí věnovat zákazníkům a nemá příliš času na povídání. Nakonec se přece jen dala přesvědčit a živě popisovala situaci v centru dvanáctitisícové Vlašimi.„Jsem vstřícná ke všem, ale je tady teď opravdu blázinec. Máme kvůli tomu také otevřeno od rána do večera,“ řekla.

Před jejím kadeřnictvím se proto tvoří fronta zájemců. „Je tu opravdu hodně lidí, ale myslím si, že jsou výjimečně hodní,“ zasmála se žena a vysvětlila, že se zákazníci chovají při čekání na obsloužení klidně a na delší čekací dobu nenadávají. Jak to bude dál, kdy extrémní poptávka opadne Jana Slaninová nyní říci nedokáže. „Myslím si ale, že až to tady za měsíc ostříháme, začnou chodit ti, které jsme ostříhali nyní,“ vysvětlila.

Pouze na objednávku přijímá zákazníky také Salon Bystřice na ulici Dr. E. Beneše. Jeho majitelka Olga Šachová situaci, kdy zákazníci i obsluha musí být vybaveni ochrannými rouškami a kadeřnice navíc i ochranným obličejovým štítem a rukavicemi, hodnotí po svém. „Je to vopruz! Co se dá ale dělat? Rouška, pokud ji má zákaznice zavázanou za uši, nevadí. Rouška ale nesmí být uvázaná dozadu, za hlavu,“ dodala.