„Obrátil se na nás pan ředitel z Jawy s tím že řeší zateplení hlavní budovy a když už bude mít na Brodcích pěknou, opravenou fabriku, že by rád, aby vedle ní byl také moderní chodník. Takže se ptá, že když nám dá pozemky do vlastnictví, zda jsme schopni tam postavit moderní chodník," vysvětloval starosta Týnce nad Sázavou Martin Kadrnožka zastupitelům před hlasováním situaci kolem rekonstruované motocyklové továrny.
Důvody takového kroku vysvětlil pro Benešovský deník také výrobní ředitel Jawaunion František Hruška, který připomněl, že tímto krokem firma vlastně napravuje letitou anomálii.
František Hruška považuje za nepřirozené, aby veřejnou komunikaci vlastnil někdo jiný, než město a upozornil také na velké potíže s výkupem pozemků, které provázely stavby chodníků či cyklostezek mezi Týncem a Bukovany a Týncem a Chrástem nad Sázavou.
„Je zvrácené, abychom odpovídali za chodník, který využívají obyvatelé města. Jednoho dne by se pak mohlo stát, že bychom chodník zavřeli a lidé by museli chodit prostředkem silnice," uvedl výrobní ředitel s tím, že bezúplatné převedení pozemků, které továrna nepotřebuje, je vstřícným krokem vůči městu.
Celý článek najdete v tištěné podobě Benešovského deníku s datem 28. dubna.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditFirma Jawaunion převede bezúplatně půdu na Týnec, ten u továrny postaví chodník
Týnec nad Sázavou – Pás dlouhý kolem 400 metrů, široký tři až čtyři metry, tedy zhruba 1500 metrů čtverečních. Právě takové množství svého majetku převede společnost Jawaunion na město Týnce nad Sázavou. Bezúplatně, tedy zcela zdarma.
Brodce, chodník pod tovární halou.
|
Foto: Zdeněk Kellner