Další změny v autobusové dopravě se týkají linky Neustupov – Votice – Vojkov. U spojů, které přijížděly k ranním rychlíkovým vlakům opožděně, cestujícím nenavazoval přípoj a ti tak museli čekat na další vlak. Proto se zástupci obcí, Kraje i dopravce shodli na časové úpravě spojů č. 17 a 19 této linky, aby sloužily jako spoj k rychlíkům přijíždějícím v 6.33 a v 8.33. „V první vlně byly provedeny pouze změny, které nevyžadují změnu ve financování. Ostatní náměty a připomínky byly předloženy Krajskému úřadu Středočeského kraje, s tím, že další změny jsou plánované od konce srpna," přiblížil změny předseda mikroregionu.

Pozitivním projevem nové dopravní politiky mikroregionu je také zavedení malokapacitních autobusů.

Zatím je možné na zdejších linkách vídat dva nové typy těchto menších vozů dopravce ČSAD Benešov. Jejich nasazování na linkách s menší frekvencí cestujících je nyní ve fázi testování, aby koncem září dopravce nalezl nejlepší řešení jejich vytížení.

„Cílem obcí Voticka není pouze lepší vzájemné propojení sídel veřejnou dopravou a návaznost na dopravní trasy směřující do hlavního města. Poslední schůzky k této problematice přesáhly hranice našeho mikroregionu směrem na jih a zaměřily se na obnovu zrušených autobusových spojů na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje. Také pro toto území byly navrženy dopravní linky, které by vyřešily nedostatečnou prostupnost obou krajů," doplnil Viktor Liška a jako příklad uvedl chybějící spoje z nejjižnějších sídel mikroregionu do Borotína, kde děti navštěvují mateřskou a základní školu.

KAREL CHLUMEC