„České dráhy v nich sdělily, že není možné pozemky bezúplatně převést," připomněl starosta s tím, že se pak od nižší instance město dozvědělo, že požadovaný pozemek je nyní v převodu na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).


„Jenže tím veškerá snaha Benešova získat pozemek pro parkovací dům skončila," řekl starosta a potvrdil, že tento týden je na pořadu jednání ČD, SŽDC a města Benešova.


„Na schůzce chceme přednést naše požadavky, a protože parkovací dům P+R bude přínosem i pro ČD, chceme se bavit i o tom, jak převod pozemku z ČD na SŽDC zastavit a za jakých podmínek pozemek převést přímo na město," uvedl starosta Benešova.


Nyní tak bude velice zajímavé sledovat, zda se postoj ČD po předešlém oznámení nemožnosti převodu pozemků na město, změní. Už nyní je ale kvůli shora uvedenému téměř jisté, že se nepodaří realizovat v rámci jedné investiční akce obě stavby najednou.


Pokud by Benešov od ČD pozemek pro parkovací dům nakonec bezúplatně nezískal, zvažuje dokonce zapojení soukromého investora. Podle starosty Benešova by ale nehrozilo tržní parkovné a s ním související nezájem motoristů o parkování.


„Cena by byla zhruba třicet korun za den, jako v Praze na jiných parkovištích P+R, což by bylo nejlevnější dlouhodobé stání ve městě," dodal Hostek.