Kdy jste začal s létáním?

Létání jsem obdivoval již od svého dětství. Později jsem se začal věnovat stavbě a létání s modely letadel. Základní pilotní výcvik jsem zahájil ve 14 letech v aeroklubu Vlašim. O rok později jsem získal pilotní průkaz. V aeroklubu Zbraslavice jsem odlétal pokračovací výcvik, což je splnění několika podmínek pro získání stříbrného odznaku výkonného plachtaře ,,stříbrné C,,. Akrobacie mě vždy lákala, proto jsem v roce 2012 začal s jejím výcvikem v leteckém klubu GAC (pozn. glider aerobatic club) Benešov pod vedením Miloše Ramerta. Ve stejném roce jsem se zúčastnil svých prvních akrobatických závodů. Bylo to mistrovství České republiky v akrobacii kluzáků kategorie Sportsman, kde se mi podařilo zvítězit s kluzákem ASK-21.

Jaká byla Vaše letošní sezóna a co Vás ještě čeká?

V letošním roce jsem absolvoval několik leteckých vystoupení na leteckých dnech. Účastnil jsem se mezinárodní soutěže v akrobacii kluzáků ,,Two seater glider aerobatic cup,, na letišti ve Zbraslavicích, kde jsem vyhrál s akrobatickým kluzákem L-13 AC.
Také jsem letos začal létat na akrobatickém kluzáku MDM-1 Fox, což je akrobatický speciál. Na letošním mistrovství České republiky, které se konalo na letišti v Jindřichově Hradci jsem také vyhrál v kategorii Intermediate, právě s Foxem. Pokud vše dobře dopadne, chystám se na mistrovství světa v akrobacii kluzáků kategorie Advanced pro rok 2014.

Říkáte že Fox je akrobatický speciál, jaké to je s ním létat?

Je to akrobatický speciál, který díky velkému rozsahu v obálce obratů je schopen létat ty nejnáročnější akrobatické prvky. Konstrukce tohoto kluzáku je schopna snášet přetížení až + 9G / – 6G. Je to taková stíhačka mezi kluzáky. Vyniká svoji skvělou obratností, avšak chyby neodpouští.

Na jakých typech kluzáků létáte?

Na nejrůznějších typech např. legendární větroň L-13 Blaník, L-23 Super Blaník, VSO-10 Gradient nebo třeba na výkonném větroni DG-1001. Mezi mé akrobatické létané stroje patří: ASK-21, L-13 AC (akrobatická verze kluzáku Blaník), MDM-1 Fox a nyní se chystám přeškolit na S1 Swift.

Měli jsme Vás možnost vidět při perfektním akrobatickém vystoupení na Aerovíkendu 2013 na letišti Benešov. V jaké výšce můžete provádět akrobacii na leteckých show?

Pro veřejná akrobatická vystoupení je nutné mít schválené povolení od ÚCL (pozn. úřad civilního letectví). Každý pilot má své výškové minimum, do kterého smí provádět akrobatické prvky. Já osobně mohu provádět akrobacii do výšky 100 metrů nad zemí a letovou ukázku mohu zakončit nízkým průletem před diváky v takzvané Display zóně.

Jaká je Vaše příprava na závody a co závody obnáší?

Kromě tréninkových letů je důležité si dodržovat i dobrou fyzickou kondici. Při akrobatickém letu je dosahováno násobků přetížení okolo + 7,5 G / -5 G. Na soutěžích se létají sestavy povinné, tajné a volné. Sestava se musí odlétat přesně v daném ohraničeném prostoru – nazývaný box. Ten je vyznačen čtvercem o rozměru kilometr krát kilometr. Během soutěžního letu rozhodčí hodnotí např. dodržení směru letu, přesnost provedení jednotlivých prvků atd..

Jaké je Vaše zázemí a kdo Vás v tomto sportu podporuje?

Jak už jsem se zmínil, létám v leteckém klubu GAC Benešov. Můj trenér je několikanásobný mistr České republiky, reprezentant České republiky v akrobacii kluzáků Miloš Ramert. Jinak co se týče financí, sponzoři se do tohoto sportu příliš nehrnou. Nicméně jsem navázal spolupráci s Aero Vodochody.

Jste rodák z Vlašimi, jak se k Vašim úspěchům staví město Vlašim?

Bohužel jsem zatím nezaznamenal žádnou reakci z jejich strany, takže nemohu na tuto otázku odpovědět.