Celkem na závodníky čeká 8 378 kilometrů, z toho 4 250 kilometrů měřených zkoušek. Nadcházející ročník se jede znovu pouze na území Saúdské Arábie zejména kvůli složitému přejíždění do okolních států. Původně se mělo jet i v Jordánsku. Trať měla rovněž zavítat i do jihovýchodní části Saúdské Arábie, ale kvůli náročnosti velké pouště tam do ní nechtějí pořadatelé pustit všechny účastníky najednou.

Rovněž se mělo startovat v Hailu, ale začíná se v Džiddě, kde všichni účastníci museli absolvovat administrativní a technické přejímky. Tentokrát se vše obejde i bez startovního pódia. Nicméně mezi oběma městy povede úvodní etapa tzv. prolog, kterou organizátoři nazvali jako kvalifikační kolo a na základě jeho výsledku se odstartuje další den už do hlavního závodu. Rozhodovat se bude na 19 kilometrech, ačkoliv všichni musí absolvovat trasu o délce 636 kilometrů. „Pro někoho by to mohla být cesta do Chorvatska, pro nás kousek,“ žertoval Martin Macík ve videu, ve kterém představoval trať fanouškům.

Martin Macík pojede Dakar 2022 s kamionem Karlem
Teď se bude makat! Macíka přivítaly v Džiddě drobné komplikace

Úvodní etapa je tedy rozdělena na části 1A (kvalifikační prolog) a 1B, která už je v rámci hlavního závodu a na ní bude navazovat dalších jedenáct. Ty, s pořadovým číslem dvě a tři, jsou v rámci maratonské etapy. Organizátoři ji nově posunuli ze středu hned na začátek celé rallye.

Macík společně s mechanikem Davidem Švandou dospěli k několika závěrům. Aby byla změna, nebo hned zkraje vypadlo spoustu závodníků a pořadatelé měli jednodušší zbytek závodu. Na účastníky čeká mnoho písku a drobné duny, zároveň nebudou mít k dispozici asistenční bivak, takže musí dát velký pozor na techniku a navíc i gumy, protože každá výměna pneumatiky znamená pětiminutovou penalizaci. Jezdci i piloti se shodují, že při této etapě jedou maximálně na 70% možného výkonu. Hlavním cílem během těchto dvou dnů je tak vyhnout se ublížení sobě samotnému i technice.

Tým Martina Macíka v přípravě na Dakar
Macíka a spol. trénují před Dakarem vlastní děti. Tým se těší na spánek

Podle ředitele závodu Davida Castery bude letošní 44. ročník dakarské rallye ze 70% nový a pojede se hlavně v dunách. Na závodníky čekají ale i písečné cesty s kameny „Při stavbě trati se snažím rozumně vše nadávkovat tak, aby byli spokojení všichni a každý z toho měl radost,“ řekl Castera. Další novinkou pro všechny účastníky včetně Macíka, že celé startovní pole stráví čtyři noci v hlavním městě Rijádu, tudíž mechanici budou mít mnoho času a prostoru na opravu vozů. Na druhou stranu se pojedou těžké etapy na navigaci.

Poprvé v historii zavítá Dakar do města Al Davadmí. Těžká etapa z Rijádu nabídne spoustu dun na prvních sto kilometrech a následně budou muset absolvovat časově náročný přesun z Al Davadmí do Vadi ad-Davásiru, kde se očekává, že se spoustu závodníku zpozdí a do bivaku dorazí až v noci. Poté už se všichni začnou vracet zpět do Džiddy, kde slavná rallye 14. ledna vyvrcholí.

Program Rallye Dakar 2022

1. ledna Džidda - Háil (636 celkových km/19 rychlostní zkouška)
2. ledna Háil - Háil (546/334)
3. ledna Háil - Artavíjá (585/339)
4. ledna Artavíjá - Kajsumá (554/368)
5. ledna Kajsumá - Rijád (707/465)
6. ledna Rijád - Rijád (563/348)
7. ledna Rijád - Rijád (635/421)
8. ledna volný den
9. ledna Rijád - Davadmi (700/401)
10. ledna Davadmí - Vadí ad-Davásir (828/394)
11. ledna Vadí ad-Davásir - Vadí ad-Davásir (490/287)
12. ledna Vadí ad-Davásir - Biša (757/374)
13. ledna Biša - Biša (500/345)
14. ledna Biša - Džidda (676/163)