Závod se konal v okolí měst Drawsko Pomorskie a Štětína, hlavního města Západopomořanského vojvodství, jehož terén je formován mimo jiné dvěma národními parky a trať tak nabízela průjezd lesnatým terénem.

"Trať byla hodně těsná a úzká, místy v lese dost nepřehledná, takže záleželo hlavně na technice jízdy," popsal přírodní podmínky David Pabiška, který v Čendovi mimořádně zaskočil za stálého navigátora Františka Tomáška.

V celkovém druhém nejrychlejším čase dosáhl cíle Martin Macík, který s Čendou vyhrál hned páteční prolog závodu a do příštích dnů měla jeho posádka ty nejvyšší ambice. Tovární kamion Čenda letos absolvoval čtvrtý závod a na trati byl opět spolehlivý. Poradil si také se specifickým prostředím a jeho posádka využila účast na Baja Poland rovněž k testování.

Martin Macík vyráží s posádkou na Baja Poland
Macík míří na Baja Poland. Závod pojede s překvapivým navigátorem

"V neděli jsme změnili nastavení Čendova podvozku a vyzkoušeli jsme si také další věci v podmínkách, které třeba poslední Baja Aragon nenabízela. Máme tak další řadu poznatků, což se taky jako výsledek počítá," přiblížil testování palubní mechanik David Švanda.

"Úhel pohledu je samozřejmě na motorce i v kamionu úplně jiný, takže jsme si s kluky ze začátku maličko zvykali na souhru, ale od soboty nám to už myslím klapalo. Vyzkoušet si roli navigátora pro mě bylo rozhodně plus a další nová zkušenost. Jsem spokojený a kluci doufám taky," dodal legendární účastník Rallye Dakar David Pabiška ke své nové roli navigátora.

Šanci na vítězství posádky Martina Macíka Jr. zhatil vyteklý olej na zadní nápravě auta během sobotní třetí etapy ve vojenském prostoru, kdy se posádka z bezpečnostních důvodů rozhodla zamířit z tratě do bivaku.

Posedlí Dakarem 2023 v sedlčanské kotlině
Posedlí Dakarem Open Air: Macík boural s Čendou, Grizzly skolil Frantu

"Během etapy jsme zjistili, že z nápravy Čendy teče olej, a ačkoliv jsme původně plánovali dojet do cíle, nakonec jsme z ní odstoupili. Olej totiž tekl na pravé zadní brzdy a hrozilo, že chytnou," popsal technickou příčinu Martin Macík, který na letošní Baja Poland vyhrál tři z pěti etap a na jedné si připsal druhé místo.

"Nebýt sobotní technické komplikace, tak jsme jeli na vítězství. I tak jsme si ale víkend užili a nedělní jízdy jsme pojali také jako show pro přítomné fanoušky. Ostatně podobné akce by měly fanoušky i bavit. Děkuji všem našim fanouškům za podporu a těšíme se na další závody," uzavřel Macík.

Na páteční start Baja Poland u Štětína se nakonec postavily pouze dva sedlčanské speciály z plánovaných tří. Původně ohlášený německý pilot Florian Skibba z Ruhrtal Racing odstoupil před závodem kvůli zranění ruky.

Posádka Martina Macíka byla s vystoupením na Baja Aragon spokojená
Macík dojel na Aragonu druhý. Čenda si ve velkém vedru vedl fantasticky, říká

Do krajiny na severozápadě Polska tak vyrazil vedle již zmíněného továrního Čendy s posádkou ve složení Martin Macík Jr., David Švanda a David Pabiška také klientský kamion, pojmenovaný Andrej, který pod vedením Michala Valtra dojel v kategorii T5 do cíle v nejrychlejším čase pěti hodin a bezmála patnácti minut a vyhrál tak Baja Poland 2023.

Další výzvou pro MM Technology bude už za pár týdnů říjnová Rallye du Maroc, jež bude současně zakončením světového poháru WRRC 2023. Do Maroka už s týmem MM Technology opět vyrazí navigátor František Tomášek. Vrcholem sezony potom bude lednová Rally Dakar, která startuje 5. ledna 2024 opět v Saudské Arábii.