Natěšená posádka vyrazila do tuniské pouště s jasným cílem – co nejlépe otestovat a odladit Čendu. Závodní kamion v oranžovo-černých barvách dostal pro zbytek sezony 2023 a Dakar 2024 vyladěný podvozek a vylepšené odpružení jak samotného podvozku, tak kabiny. Mechanici si pohráli i se spoustou dalších maličkostí, které speciálu pomohou se zdoláváním všech nástrah terénu.
„Ne vše jde dělat v poušti, takže po návratu domů máme ještě dost práce, ale např. tlumiče jsme společně s naším dodavatelem kompletně přeladili. Nastavili jsme od základů celý podvozek, vlastně celé auto,“ svěřuje se mechanik týmu David Švanda.

S výsledkem testování je spokojený i Martin Macík starší. „Všechno, co jsme chtěli vylepšit po Dakaru 2023, se nám podařilo, což jsme upřímně ani neočekávali. Ale opravdu jsme kamion dostali na další úroveň a máme z toho radost. Jedeme nazpátek spokojení a se spoustou informací, se kterými budeme pracovat i v rámci kamionů klientů MM Technology tak, abychom celou naši flotilu zrychlili a posunuli dál,“ říká šéf celého týmu.
Po několikaleté pauze se na testování vydali také fanoušci, které poušť přivítala stylově hned při příjezdu. Vzhledem k písečné bouři v oblasti se nemohli do oázy dostat autobusem a tým se pro celou výpravu musel vydat terénními auty. Vše ale dobře dopadlo a nadšení příznivci strávili pět dní v all inclusive podmínkách projížďkami v Čendovi s pilotem Martinem Macíkem jr. a jízdou v dunách na čtyřkolkách nebo v terénních autech, k čemuž dostali profesionální instruktáž. Ochutnali tak dakarské podmínky na vlastní kůži a odvážejí si zážitky na celý život.
