Jak na Nový rok, tak po celý rok. Pokud se bude tohoto pořekadla Martin Macík junior držet, tak se dočká celkového vítězství na Rallye Dakar. V rámci letošního ročníku má za sebou teprve první etapu, ale v ní ukázal všem ostatním záda a zároveň si řekl o pozici hlavního konkurenta na vítězství v kategorii kamionů.

Už na Silvestra se Macík dostal do čela. Na jedenáctikilometrovém měřeném úseku si vypracoval náskok pěti sekund. V novoroční etapě si až na jednu výjimku vedení udržoval a navyšoval. Pouze na měřeném 88. kilometru se před něj dostal Nizozemec van Kasteren, na dalších mezičasech už byl sedlčanský jezdec opět na prvním místě a jeho náskok narůstal.

„Jeli jsme fakt kládu pěkně na klid. Asi to nebyla žádná velká palba, ale doufám, že jsme se drželi v topce, tak uvidíme, jaké budou finální výsledky,“ usmíval se 33letý rodák z Benešova v cíli. Do první etapy odstartoval jako první a tak tomu bylo i v cíli. Jenom si musel s posádkou počkat na konečné výsledky úvodní etapy, které jeho vítězství potvrdily.

„Přijeli jsme první, protože jsme první vyjeli, ale myslím, že to šlo,“ uvedl navigátor František Tomášek. Jak on, tak i Macík si pochvalovali výkon nového kamionu, který vykazuje na startu Dakaru velkou spolehlivost. „Čenda v topu!“ prohlásil sedlčanský pilot. „Autíčko tichý. Furt jsem říkal přidej! Jeli jsme 140 kilometrů za hodinu,“ divil se Tomášek.

Macíkově posádce se v úvodní etapě vyhnuly větší potíže. Pouze jednou museli něco objíždět, ale jinak se start Dakaru povedl bez problémů. „Vadili mi tam buginy, protože jsme startovali až ze 71. místa a furt nám prášili, nechtěli nám uhnout, nakonec uhnuli, tak jsme je předjeli a letěli až do cíle,“ řekl Macík.

Jeho slova potvrzovaly i průběžné výsledky, kdy ještě loni jeho stájový kolega Martin Šoltys nabral na trati přes jedenáct a půl minuty a dorazil nakonec na pátém místě. Na Dakaru se ale v den 30. výročí vzniku České republiky urodil velký den pro české závodníky. Macík vyhrál, Aleš Loprais dorazil druhý, Jaroslav Valtr čtvrtý a elitní pětku uzavřel výše zmíněný Šoltys.

Vypalovačka na na tři a tři čtvrtě hodiny se zkrátka Macíkovi povedla na výbornou. Jeho průměrná rychlost v úvodní etapě byla tak přes sto kilometrů za hodinu.