Nedělní etapa patřila se svou délkou 482 kilometrů bez přejezdu k letošním nejdelším. Na Čendovi se ale ani tak nepodepsaly najeté kilometry jako terén, kterým trasa vedla. Zakusil křoviska, kamení i písečné duny, takže do cíle dorazil s poškozenou pneumatikou a rozbitým sklem. „Dostal extrémně zabrat, hlavně ze začátku. Přejeli jsme s ním kamení i písek, proletěli křoví, takže jsem rád, že vydržel až do konce. Hlavně gumy, z toho jsem měl trochu obavu. Okno a gumy vyměníme, naleštíme ho a bude jako nový,“ shrnul technický stav kamionu mechanik David Švanda.

Martin Macík ovládl královskou etapu a vede Rallye Dakar
Macík ovládl pouštní peklo a vede Dakar. V cíli gratuloval mámě

První kilometry v oblasti kolem Rijádu se nesly ve znamení náročného kamenitého terénu, ve kterém se drželo několik posádek těsně za sebou. To ztěžovalo navigaci, stejně jako množství odboček, které nebyly součástí plánované trasy. „Vzhledem k tomu, kolik nás jelo pohromadě, jsme to krájeli a musel jsem se rychle orientovat. Bylo tam pár navigátorských tríčků, takže v první půlce jsme občas nějaký bod chvilku hledali. Ten nejdůležitější, který bylo potřeba trefit asi 60 kilometrů před cílem, jsme ale dali s přehledem, takže za mě spokojenost,“ popisoval průběh etapy z navigátorského hlediska František Tomášek.

I když to v první polovině etapy vypadalo, že Čenda s posádkou nejedou úplně dle plánu, vše se obrátilo k lepšímu na posledních 100 kilometrech. Kamion našel své ideální tempo a Martin Macík, František Tomášek a David Švanda si v cíli připsali další etapové vítězství. „Upřímně jsem rád, že máme tuhle etapu za sebou, i když byla hezká. Nejdřív mi ale vůbec nesedla. Náročný terén se spoustou odboček, ve kterém jedete s dalšími kamiony, pak ještě 100 kilometrů v dunách. Dojížděli jsme se západem slunce, takže to vyšlo jen tak tak a těší mě, že jsme si nakonec udrželi vedení jak v etapě, tak celkově,“ svěřil se v cíli pilot Martin Macík.