Jenže než se tak stane, lze i z chodníku vytušit, spatřit či dokonce slyšet oči v sloup, klepání prstem na čelo, vztyčené prostředníčky, láteření nebo dokonce nadávky.

Tyhle průvodní jevy nervové lability řidičům přináší průjezd benešovské křižovatky ulic Konopišťské a Ke Stadionu.

Benešovský deník před nedávnem navrhl radnici, že by se z Hodějovského ulice mohl stát kolem bývalého zemědělského výkupu velký kruhový objezd, ale tuto myšlenku politici zavrhli.

Místo ní přišli s jiným řešením založeným znovu na kruhové křižovatce. „Řešení složité dopravní situace na zmiňované křižovatce jsme zadali studentům ČVUT a jeden z nich na toto téma vytvořil svou diplomovou práci," uvedl místostarosta Benešova Roman Tichovský.

Student pod dohledem, svých profesorů navrhl pro Benešov, a to zcela zdarma, tři varianty řešení křižovatky u vily Katuška.

„Jedním z nich je umístění dvou kruhových křižovatek v těsné blízkosti za sebou, druhým je jakési sešlápnuté kolo, což je opět kruhová křižovatka, ale s atypickým tvarem podobným číslici osm," vysvětlil místostarosta, sám dopravní inženýr.

Třetím, nejjednodušším, nejlacinějším a současně i nejúčinnějším opatřením, by ale bylo něco zcela jiného.

Složitou situaci na křižovatce benešovských ulic Ke Stadionu, Hodějovského a Konopišťské, by podle návrhu studenta ČVUT, který studii vytvořil pro Benešov zcela zdarma, bylo možné upravit předností v jízdě.

Změnila by se hlavní silnice. Ta nyní vede od Konopiště, kolem Danone a pokračuje podél Katušky na most přes železnici a dále do centra a na Vlašim.

„Jenže právě to je silnice třetí třídy, kdežto ta v ulici Ke Stadionu a Jana Nohy je druhé třídy, tedy významnější komunikací," vysvětlil Tichovský. „Kdyby se změnila přednost, určitě by odpadly bouračky, kterých tam je pořád dost," tuší benešovský politik.

Právě příjezd po ulici Ke Stadionu je ke karambolům doslova předurčený. S hlavní silnicí svírá silnice od stadionu ostrý úhel a výhled z vozu pak po řidičích vyžaduje opravdu krkolomné otočení hlavy. Jenže pak stačí, aby řidič před vámi z jakéhokoliv důvodu zastavil přes to, že už to vypadalo, že musí křižovatkou bez problémů projet, a jste v kufru jeho auta.

Náklady na takové řešení jsou minimální a prakticky obnášejí jen umístění nových dopravních značek, případně úpravu vodorovného značení silnice.

Podle Romana Tichovského město už na změně přednosti v jízdě u Katušky pracuje a projednává ji se správou a údržbou silnic a také policií.