Každou čtyřiačtyřicátou dopravní nehodu vyhasne na silnicích v okrese Benešov jeden lidský život.
Právě tohle kruté pravidlo se naplnilo v pátek 3. dubna ráno po čtvrt na sedm.
Na křižovatce mezinárodní silnice E55, na dohled od benzinového čerpadla Benzina, se čelně střetly dvě škodovky – Octavia a Felicia.
Následky tvrdého kontaktu jsou tragické. Ve Felicii zahynula devětašedesátiletá spolujezdkyně. Cestovala na zadním sedadle vpravo. Dokonce byla podle předpisů připoutaná bezpečnostními pásy. Jenže přetížení při nárazu zachovalé, ale pasivními bezpečnostními prvky prosté Felicie, do modernějšího a robustnějšího stroje, její organismus nevydržel. S těžkým zraněním skončil v kritickém stavu v nemocnici také pětasedmdesátiletý řidič stejného vozu.
„Felicia odbočovala z hlavní silnice vlevo do Benešova. Její řidič nedal přednost protijedoucímu autu směřujícímu od Tábora na Prahu,“ popsal přestupek s fatálními následky vedoucí skupiny dopravních nehod DI Policie ČR Benešov Ludvík Merta s tím, že řidič Octavie (43) si z karambolu odnesl jen zranění lehké.
Ani šéf nehodovky ale nedokázal říci, zda řidič Octavie jel v místě předepsanou rychlostí 70 kilometrů v hodině. Případ si totiž hned převzal vyšetřovatel Služby kriminální policie a vyšetřování. A ten ho také uzavře.
I kdyby ale řidič Octavie rychlost překročil, nemělo by to nejspíš vliv na výsledek celého vyšetřování. V obdobných případech, až na výjimky, spatřují policisté viníka obvykle v tom, kdo nedá přednost v jízdě.
Docela známý je ale i případ, kdy naopak řekli: „Vinu na nehodě nese motocyklista, i když jel po hlavní silnici. Jel ale příliš rychle a řidička odbočující vlevo kvůli tomu nedokázala odhadnout rychlost přibližování jeho motocyklu.
Teď proto bude záležet na vyšetřovateli, jak celou situaci podle zajištěných stop a svědectví, posoudí.
Páteční nehoda, celkově 221 na Benešovsku od 1. ledna, přinesla do statistik už pátý křížek. Loni za stejné období zahynulo na benešovských silnicích o dva lidi více.
A co se také od loňského čtvrtroku změnilo? Například to, že desítky střetů policisté evidují zvlášť a do celkové statistiky nezapočítávají. „Při těchto nehodách škoda nedosáhla částky sto tisíc korun, účastníci nenadýchali alkohol a nikdo se při nich ani nezranil. O události sepisujeme úřední záznam s určením viníka a řidičům pak potvrzujeme takzvaný Euroformulář,“ vysvětlil Merta.
Údaj o počtu dopravních nehod není ani tak úplný. Ve statistikách totiž není zahrnuta ani dálnice D1. Jen pro úplnost: Při 221 dopravní nehodě zemřelo od začátku roku 5 lidí, dalších 8 utrpělo těžké zranění a 64 lehké.
DOPLNĚNÍ od ZZS
Středočeští záchranáři v ranních hodinách zasahovali u vážné dopravní nehody dvou osobních aut u Benešova. Při nehodě byly vážně zraněné tři osoby. Na místě podlehla smrtelným poraněním starší žena. Posádka záchranné služby u ženy po příjezdu zahájila oživování, ale vzhledem k rozsahu poranění se již nepodařilo obnovit základní životní funkce. Těžce zraněný muž s mnohočetnými poraněními byl letecky transportovaný do Fakultní nemocnice v Motole, třetího pacienta se středně těžkým poraněním transportovala záchranná služba sanitním vozem do benešovské nemocnice. Zdroj: Tereza Janečková, středočeskáZZS