„Budeme rádi, když se nám povede vyprojektovat alespoň severovýchodní obchvat," řekl při tiskovce radnice starosta Benešova Petr Hostek s tím, že právě na jeho realizaci uzavřel Benešov smlouvu s investorem stavby, Středočeským krajem. „Budeme rádi, když na smlouvu navážeme," přiznal starosta Benešova.

Současně ale připomněl, že jihovýchodní obchvat, který měl začínat U Topolu, by byl finančně tak náročný, že jeho přípravu Benešov zatím ani nezvažuje.

Jediné, co k němu Benešov už loni udělal, bylo vyškrtnutí původní trasy z územního plánu. Ta totiž měla vést mezi plaveckým a zimním stadionem, přes odstavnou plochu kamionů až k Vlašimské ulici. Novou trasu vedoucí přes kopec k vlašimské silnici, s napojením u křižovatky na Dlouhá Pole, zatím do územního plánu nikdo nezapracoval.

Severovýchodní obchvat, jak o něm nyní hovoří Petr Hostek, ale v žádném případě nepovede maximalistickou trasou přes Kavčín až k Dlouhým Polím a Boušicím.

Mnohem blíže realizaci je střídmější, kratší trasa. Ta má „lízat" okrajovou, severovýchodní část Benešova a od Červených Vršek ze silnice E55 přivede motoristy k výpadovce z Benešova na Bedrč a Soběhrdy.

„Kvůli menší variantě severovýchodního obchvatu už máme první jednání s majiteli pozemků za sebou," naznačil starosta posun.
Severovýchodní obchvat s sebou přinese také vznik takzvané turbokřižovatky na Červených Vršcích. V podstatě se jedná o veliké kruhové křížení, známé například z pražských Dejvic.

Společně s budováním obchvatu by v Benešově mělo poblíž Mariánovic vzniknout u základny ČSAD další kruhové křížení a silnice kolem Sevaldova lesa. Kvůli němu Benešov zveřejnil záměr prodat pozemek přes sedm tisíc metrů a další půdu směnit s ČSAD.