Z patrového autobusu vracejícího se z nizozemského Amsterdamu zdravotníci odvezli do nemocnice pět lidí s lehčími zraněními; řidič tahače utrpěl úraz vážnější. Další lidé z autobusu, v němž se vedle dvou řidičů vezlo ještě 63 pasažérů, vyvázli bez větší újmy. Konečná bilance sice čítá 17 zraněných – většinou se však jednalo jen o drobné oděrky, u nichž stačilo ošetření na místě. V místě nehody policisté dálnici uzavřeli; vytvořila se kolona spojená s dlouhým zdržením.

Práce na místě havárie zaměstnaly všechny hlavní složky integrovaného záchranného systému; hasiči se k ní sjeli jak ze středních Čech (z Kralup nad Vltavou, Neratovic a Vodochod; ze Slaného byl vyslán i hasičský autobus určený pro podobné situace či evakuační zásahy, v němž cestující našli útočiště do doby, než pro ně přijel náhradní autobus vyslaný dopravcem) tak i z Prahy.

Středočeské jednotky prodírající se kolonami stojících aut se však k nehodě dostávaly jen s velkými obtížemi. Zaměstnala je nejen pomoc bezprostředně po události, ale i následný úklid komunikace. Postarat se bylo třeba o vyteklé kapaliny i o vysypaný náklad písku. Před nabouraným autobusem i za ním totiž zůstaly stát velkokapacitní nákladní automobily převážející právě písek.

Na autobusové nádraží na pražské Florenci vyjel náhradní autobus s většinou cestujících i se zavazadly přeloženými z vraku krátce po poledni. Obnovit průjezd na příjezdu do metropole se však podařilo po odtažení havarovaných vozidel a úklidu vozovky až čtyři hodiny po poledni, připomněl Ladislav Holomčík z centrály středočeských hasičů. „Vyšetřováním nehody, při které vznikla škoda za bezmála devět milionů korun, se dále zabývá Policie ČR,“ konstatoval.

Podstatně lépe dopadl hodinu před polednem střet autobusu s osobním autem u Chocerad na Benešovsku. Havárie v lokalitě Naháč se obešla bez zranění. Během sobotního dopoledne se řidiči mohli setkat na středočeských silnicích s větším počtem nehod než obvykle. Vážnější dopravní komplikace přinesla na Praze-východ hromadná havárie na výjezdu v Prahy po dálnici D1 – a to nejen v místě střetu, ale i na objízdných trasách.