Jedním z nich je superrovný a superpřehledný úsek od odbočky na Mrač směrem k lesnímu masivu Tužinka rozprostírajícímu se na dohled Benešova. Kamery, tedy přesněji systém, který zaznamená rychlost i registrační značku vozu a ukládá je na serveru policie, tam správce komunikace, Ředitelství silnic a dálnic, zatím nenainstaluje. Deníku to potvrdil mluvčí ŘSD.

To není úplně nejlepší rozhodnutí. V místech, kde „bonzovací“ radary slouží se řidiči výrazně „umravnili.“ Obhajovat nenasazení kontroly rychlosti jízdy právem na bezstarostnou jízdu, nemůže obstát. I na silnici pořád platí, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. I druhý má nárok, v tomto případě ještě větší, na šťastný návrat domů.

Z výstavby chodníků u hlavní silnice z Týnce nad Sázavou do Benešova v Bukovanech.
OBRAZEM: Provoz v Bukovanech zklidní ostrůvek u autobusových zastávek

Ten se zase o něco zvýší na stejné silnici na severním okraji Benešova. Křižovatka na Červených Vršcích je jedním z uzlů, kde kvůli úrovňovému křížení hlavní silnice E55 s ryze českým označením I/3, také umírali lidé. Podobně, jako na opačné, jižní straně města, na křižovatce U Topolu. Tam je už okružní křižovatka v provozu. Na Červených vršcích bude zhruba za měsíc.

U Topolu se bourá stále a dá se to předpokládat i na novém kruháku na Červených Vršcích. Následky už ale nejsou a nebudou tak tragické, jako při starém uspořádání křižovatky.

To, že se okružní a výrazně bezpečnější křížení na benešovské části silnici I/3 nebo její další úpravy množí, je dobře. Škoda jen, že velmi pozvolna a s velkými „porodními“ bolestmi. Jako v případě Olbramovic. I tam prochází I/3 a na odklon dopravy obyvatelé čekají marně už přes dvě dekády.

Redaktor Benešovského deníku Zdeněk Kellner.
KOMENTÁŘ: Kdo se směje naposled, prý se směje nejlépe