Legenda Avengers opět ožívá. Tony Stark jako Iron Man, Hulk, Thor, Antman a Wasp společně vytvořili skupinu hrdinů Avengers, aby ochránili svět od všeho zlého. Ze začátku bojovali pouze proti Lokymu, ale postupem času bylo padouchů čím dál více, a proto do svého týmu přibrali i další hrdiny jako je Spiderman či kapitán Amerika. Každý kluk určitě tyto hrdiny zná a proto se objevují i na oblečení a doplňcích. Obdarujte svého syna a dopřejte mu aby se také cítil jako super hrdina, láká jeden z mnoha eshopů na značkové dětské oblečení.
Kostýmy Avengers:
Vybere si každý
A koneckonců, proč ne. Doba, kdy módní trendy v dětském oblékání určovaly šedivé výlohy a poloprázdné regály, je dávno pryč. Dnešní rodiče, kteří si většinou nepamatují, jaké to bylo, když měl někdo tričko s potiskem, mohou svým ratolestem splnit téměř jakékoli přání. Nabídka produktů, nejen oblečení, zaměřených na podporu prodeje (merch), je pestrá, místy až nepřeberná.
Vyberou si nejen odrostlejší děti, které už rodiče při utváření šatníku většinou nepotřebují, ale za superhrdiny se mohou převléci i batolata. V nabídce eshopů jsou dětská body od velikosti 56 cm až po oblečení pro teenagery do 176 cm.
Nejen trendy, ale i ekologie
Právě u menších dětí cílí prodejci pochopitelně na jejich rodiče. Nejen nejrůznějšími konkrétně zaměřenými nebo sezónními pobídkami, nedávno třeba k mezinárodnímu dni Star Wars (4. května), ale především zdůrazňováním kvality, užitné hodnoty a pohodlí. A nově i důrazem na ekologii a udržitelný rozvoj.
Ekologické oblečení najdete dnes už u řady prodejců viditelně oddělené od ostatních produktů a označené konkrétními certifikáty. Jejich nákupem mnohdy přispíváte na vybrané ekologické projekty.
Stálice i supernovy
A že to funguje, ukazuje žebříček aktuálně nejprodávanějších značek dětského oblečení na specializovaném eshopu EMP, kde jsou produkty s motivy z filmové ságy Star Wars na druhé příčce. Top ten vévodí Harry Potter, z hrdinů Avengers se v první desítce udržel pouze Spidermann, kterého přeskočili Tlapková patrola, Brawl Stars, Super Mario a Mickey Mouse.
Rodiče a děti se inspirují navzájem
Zájem o dětské oblečení a oděvní doplňky, odkazující k donedávna spíše okrajové komiksové popkultuře, vycházel a stále ještě do jisté míry vychází z fanouškovské komunity. V současné době, zejména v oblasti filmové produkce, vstoupily do světa merchandisingu velké hoolywodské společnosti.
A přestože se teritorium dříve vyhrazené skalním příznivcům světa komiksových postav a superhrdinů poněkud zkomercionalizovalo, fanouškovský přístup zůstává při výběru dětského oblečení na osobním zaujetí rodičů. Alespoň do určitého věku. Pak se nezřídka role obracejí a děti, inspirované a ovlivněné rodiči, se jim mnohdy stávají v určování trendů v oblékání nevyřčeným vzorem.