Hasiči Deník

Rozsáhlá oprava cisterny Š706 RTHP stála přibližně 50 tisíc korun

Petroupim - Při cvičné jízdě našeho auta ŠKODA 706 RTHP CAS 25, rok výroby 1966, jsme zjistili, že se něco děje s motorem. Přišlo se na to, že nefungují dva válce, tak jak by měly.

2.9.2013
SDÍLEJ:

Repase hasičské cisterny ŠKODA 706 RTHP CAS 25 SDH Petroupim.Foto: Mirek Vašák, SDH Petroupim

Po rozebrání, které provedli Vašák Mirek, Bílek Pavel, Vejvoda Pepa a Ondra Škvor, bylo zjištěno. Že jsou přidřené písty. Zbytek vypadal zachovale. Vyvstala otázka jak situaci řešit.

Po obtelefonování několika prodejen s náhradními díly, se nám povedlo zkontaktovat firmu Soukup Plzeň Hasící technika, ta přislíbila starší motor z rozebíraného vozidla.

Po vyndání motoru z auta se ale přišlo na prasklý blok a tak místo původních 20 tisíc korun nám motor nabídl za cenu šrotu, což bylo 6000 korun. A jelikož motor váží přibližně 1000 kg, byla uhrazena cena i za demontáž a naložení.

Povedlo se zajistit dopravu přes starostu obce Jiřího Černého a motor byl doma. Mezitím jsme nezaháleli a čistili, připravovali vše na montáž dopravených dobrých dílů. Zvolili jsme variantu použití starších dílů, jelikož při použití nových by to znamenalo celou generálku motoru, která by auto hodně prodražila.

Zaběhlé díly si lépe sednou k těm původním a je menší riziko zničení celého motoru. Oprava se protáhla a na okrskovou soutěž v květnu jsme jeli poprvé bez hasičského auta. Po dopravení motoru z Plzně jsme se opět pustili do práce a podařilo se. Motor opět funguje tak jak má. Za to patří dík všem výše jmenovaným.

Na podzim jsme se pustili do opravy laku. Auto bylo kompletně odstrojeno a v předtuše vyvařování děravých plechů vlivem rzi, jsme byli mile překvapeni, protože se jednalo pouze o povrchovou korozi. Všechny praskliny na původním kytu včetně odlouplé barvy byly obroušeny lamelovými kotoučky do rozbrusky na čistý plech.

Poté se vyskytly problémy a to organizační. Dá se říci, že akce se zvrhla v chaos díky nekoordinování prací. Pravda, všichni pracovali s elánem, ale bez velkých zkušeností, což by nevadilo, protože chybami se člověk učí a chtěli jsme vlastní prací snížit celkové náklady jen na ty nejnutnější. V podstatě šlo o nezkušenost při práci s tmelem a tím nutnosti většího broušení.

Následovala výměna názorů, kdy jsme si položili otázku, zda sousto, které jsme si vzali, nebylo příliš veliké. Začalo se hledat východisko, jak z toho ven a kdo by nás odborně vedl a přitom jsme nevydávali peníze nadarmo. Po několikaměsíčním hledání a také z důvodů zimy v hasičárně, až na jaře Roman Lejček oslovil firmu Holub a Lejček z Libže a ti nás dovedli k lepšímu vytmelování a dobroušení nerovností.

Každým dnem se auto měnilo k nepoznání. Nejprve byla po zalepení okolních částí nastříkána střecha a pruh na bílo, po jejím zaschnutí byl proveden nástřik červenou barvou. To již cisterna velmi znatelně prokoukla.

Pustili jsme se do zpětné montáže dílů. V podstatě díky úsilí a zápalu pár jedinců se povedlo dotáhnout do konce i drobné detaily, které celou práci završily. Skvělý vzhled dotvořily polepy, vytvořené p.Šmejkalem z Benešova a reflexní pruhy, které zakryly přechod mezi bílou a červenou.

Došlo i na natření vnitřních stran dveří a prostorů pro hasičské náčiní na šedivo. V kabině byl vyměněn i roztrhaný potah stropu. Nový ušil čalouník Petr Šusta z Benešova. Jeho výměnu provedl Mirek Vašák.

Nárazníky a střechu byla nastříkána před vrchní barvou antikorozním nástřikem na spodky aut Body hrubá. To se použilo na vršek nádrže a nádrže na pěnidlo, které tvoří podlahu nástavby. Zde nebyla použita vrchní barva, jelikož Body se zdála vhodná i jako protiskluzová vrstva.

Otázku toho, jak bude naše auto vypadat, se řešila prohlížením internetových stránek různých SDH a z velké části jsme se inspirovali ŠKODOU 706 RTHP SDH Horní Maršov. Budeme doufat, že je to potěší a nebudou se na nás zlobit.

Musím podotknout, že jsme od začátku nepočítali se žádnou výraznější karosářskou úpravou nástavby, protože ve stavu v jakém je vyrobena, plně vyhovuje požadavkům našeho sboru.

Poděkování patří všem zúčastněným, co bez ohledu na čas věnovali v letech 2010 – 2011 našemu autu část svého srdce a nadšení pro dobrou věc. Budiž jim útěchou, že dík jim má náš sbor a obec, být právem na co hrdý. Auto totiž sklidilo veliký úspěch na STK a následně při výjezdu do Bílkovic na Svatováclavský výstřik, který naši muži korunovali výhrou putovního poháru. Nikdo totiž netušil, co v nás je a co dokážeme.

V závěru chci zmínit, že i za málo peněz se nechá ze starého „opelichaného" auta udělat funkční a pohledný stroj. Celková vynaložená suma včetně opravy motoru je přibližně 50 tisíc korun. O financování se podělila obec a SDH.

Stále máme co zlepšovat a hlavně udržovat v provozuschopném stavu. Ještě bychom rádi upravili poškozený interiér, zejména nechat potáhnout sedačky a vyměnit sedačku řidiče za vzduchovou. Původní je několikrát svařovaná a již se zase rozpadá. Řešíme postupně vše v rámci našich možností a hlavně stavu financí.

Myslím si, že se nemáme za co stydět a pro sebe a mladší generaci jsme nejen zachovali dědictví našich předchůdců, ale i hodně vylepšili a o to především u hasičů a nejen u nich jde. Mělo by to tak být i v normálním životě.

Text a foto: Mirek Vašák, SDH Petroupim

Autor: Ladislav Jerie

2.9.2013
SDÍLEJ:

SERVIS

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitelka mateřské školy 19 850 Kč Učitelé v oblasti předškolní výchovy Učitelka předškolního vzdělávání. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19850 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Křečovice, Zástup za dlouhodobou nemoc., Požadujeme : kvalifikaci, kladný přístup k dětem, spolehlivost, týmovost, kreativitu. První kontakt e-mailem.. Pracoviště: Základní škola josefa suka, křečovice, 257 56 Neveklov. Informace: Petra Šimrová, +420 736 457 673. Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 23 000 Kč Všeobecní administrativní pracovníci Administrativní pracovnice. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Bystřice, Rozšiřujeme tým ekonomického oddělení, vhodné i pro absolventy. , Náplň práce: sběr dat, vnitropodnikové výkaznictví, zpracování dat, vystavování účetních a daňových dokladů., Požadujeme: SŠ, pečlivost, znalost práce na PC, především znalost MS Excel. , Nabízíme: HPP, velmi dobré finanční ohodnocení dle praxe, kvalifikace a zkušeností s dalším růstem závislým na výsledcích, zaměstnanecké benefity (stravenky, 5. týden placeného volna, permanentky na sport a kulturu atd.) , Nástup od 1. 10. 2018 nebo dle dohody. Pracoviště: Bystřice. , Možnost domluvit i nižší úvazek., Bližší informace Vám ráda předá Jitka Marková, tel.: 778 746 757. Na Vaše životopisy se těšíme na e-mailové adrese: personalni@elmoz-czech.cz.. Pracoviště: Elmoz czech, s.r.o. - provozovna bystřice, Dr. E. Beneše, č.p. 137, 257 51 Bystřice u Benešova. Informace: Jitka Marková, +420 778 746 757. Výroba - Výroba Vedoucí provozu v ostatních zařízeních 24 000 Kč Vedoucí provozu v ostatních zařízeních vedoucí střediska - technik. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24000 kč, mzda max. 28000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště Benešov, Obory vztahující se k likvidaci odpadů, ekologii a životnímu prostředí, praxe minimálně 3 roky, řidičské oprávnění min. B, znalost práce na PC, řídící schopnosti, samostatnost, komunikativnost, schopnost operativního řešení provozních úkolů. Máme přednostně zájem o uchazeče z města Benešova a spádových obcí., Stravenky, penzijní připojištění, 5tý týden dovolené, rekreace Živohošť, odměny dle HV, mobil., Kontaktovat v pracovní dny 6,30 -14,00.. Pracoviště: Technické služby benešov, s.r.o., Na Spořilově, č.p. 1371, 256 01 Benešov u Prahy. Informace: Josef Mikšík, +420 317 723 311. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 20 000 Kč Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel řidič nákladního automobilu. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Benešov, řidičský průkaz sk. C, - CE. Pracoviště: Mátra transport a.s., Erbenova, č.p. 134, 256 01 Benešov u Prahy. Informace: Martina Syslová, .

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sázavský ostrov přivítal babí léto.
52

OBRAZEM: Sázavský ostrov přivítal babí léto

Ilustrační foto.

Řidič se otáčel na dálnici poté, co špatně sjel

Živly zaměstnaly hasiče i energetiky. A další vichr se žene

Střední Čechy – Nápor jako málokdy zažívali na počátku víkendu středočeští hasiči. A také energetici. Zaměstnalo je odstraňování následků bouřky, která se sice v pátek večer přehnala za pár desítek minut, avšak práci jim přinesla na dlouhé hodiny. Největší problémy působily popadané stromy, přičemž hlášení o nich během večera přicházela jak na běžícím pásu.

Při investování si Týnec nad Sázavou pomohl dotacemi

Týnec nad Sázavou – Pouhých 15 milionů korun může Týnec každý rok utratit při investování. To není mnoho. Přesto se městu podařilo realizovat některé akce, jejichž pořizovací cena přesáhla očekávání. Podařilo se to díky dotacím.

Spěšné vlaky mezi Prahou a Benešovem zajistí České dráhy

Ranní a odpolední přepravní špičku mezi Prahou a Benešovem vyztuží od prosince nové elektrické spěšné vlaky. Budou jezdit na objednávku kraje (tedy za dotace) a zajišťovat je budou České dráhy. Nahradí tak Arrivu, která nyní na trati provozuje spěšné vlaky na své vlastní komerční riziko. 

Ze světových her v Koreji přivezl berounský hasič medaile

Chungju (Jižní Korea) /FOTOGALERIE/ - Až v Jižní Koreji se od 10. do 17. září činili dva hasiči ze středních Čech. Dušan Plodr z berounské stanice profesionálů a jeho kolega Radek Kladiva z Vlašimi se ve městě Chungju zúčastnili 13. Světových hasičských her. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT