Galerie: Mojmír Stránský a Velorex

První prototy motorové tříkolky zvaný "Ryba" Poválečný prototyt OS-KAR Byl poháněn "stabilním" motorem Mojmír Stránský za volantem Tříkolky před závodem v Parníku Velorex Oskar 54 z roku 1955 Má typické větrací otvory Velorex 16/250 z roku 1959 Toto je typ 16/175 A toto již 16/350 z roku 1969. Těch se vyrobilo bezmála 10 tisíc kousků. Dobové záběry ukazují velký podíl ruční práce Koženková karosérie měla výhody i nevýhody Ročně se dělalo i přes tisíc kusů Posledním typem byl čtyřkolový "435" Mojmír Stránský se snažil prosadit laminátové vozidlo I s koly vlastní konstrukce Zde jsou oba bratři Toto je snímek z pohřbu Františka z roku 1954 Dnes jsou často Velorexy zrenovovány do naprosto bezvadného stavu Včetně motorového prostoru Tento Velorex 1960 měl nahradit tříkolku již v šedesátých letech